لزوم ثبت اطلاعات خانه های دارای سند غیررسمی در سامانه املاک

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: همه املاک چه دارای سند رسمی و چه دارای سند غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند.

حرف تازه – پروانه اصلانی درباره ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات خانه های دارای سند غیررسمی در سامانه املاک گفت: ما برای اینکه زیرساخت‌ها دچار مشکل نشوند خوداظهاری را بر اساس ارقام کد ملی افراد طبقه بندی و دسته بندی کردیم.

وی افزود: اگرچه مردم هنوز آشنایی کافی برای نحوه ثبت اطلاعات خود در این سامانه ندارند، اما در حال حاضر اطلاعات خود را به تدریج در این سامانه ثبت می‌کنند.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی سامانه املاک و اسکان را گامی جدید در راستای شفاف سازی اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اینکه ما قبلا چنین چیزی را نداشتیم ممکن است مقاومت‌هایی در برابر آن صورت بگیرد و لذا از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که به این حوزه ورود کنند.
اصلانی با اشاره به طراحی کلیپ‌های آموزشی برای تسهیل ورود افراد جامعه به سامانه املاک و اسکان گفت: ما این کلیپ‌ها را در اختیار رسانه‌ها و همچنین سامانه قرار دادیم تا مردم مشاهده کنند، اما تحقق این مهم، وفاق و همکاری عمومی را می‌طلبد.
وی نقش رسانه‌ها را در شفاف سازی اطلاعات و نشان دادن هدف اصلی از راه اندازی این سامانه بسیار پررنگ دانست و اظهار کرد: قطعاً منافع اصلی این اقدام به آحاد مردم برمی‌گردد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تذکر این نکته که نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است.
وی افزود: اگر کسی بخواهد ملک خود را به قیمت روز به بازار عرضه کند، تداخلی با این ماده قانونی پیدا نخواهد کرد.
اصلانی با تأکید بر اینکه  همه املاک اعم از دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه ثبت کنند، گفت: هیچ تبعیضی بین شهرهای مختلف نیز در این مورد وجود ندارد و حتی برای سکونت و مالکیت در خانه‌هایی که در شهرهایی با جمعیت زیر۱۰۰ هزار نفر هستند نیز باید خوداظهاری شود.
لزوم ثبت اطلاعات خانه های دارای سند غیررسمی در سامانه املاک

لزوم ثبت اطلاعات خانه های دارای سند غیررسمی در سامانه املاک

خبرآنلاین