رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه (تی تی خبر سابق) : وزیربهداشت نیامد؛ وزیر علوم بدون سخنرانی رفت! پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب همراه با حاشیه های پررنگ تر از متن بود. به گزارش حرف تازه به نقل از موج،  پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران بعد از ظهر امروز در سال همایش […]

حرف تازه (تی تی خبر سابق) : وزیربهداشت نیامد؛ وزیر علوم بدون سخنرانی رفت! پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب همراه با حاشیه های پررنگ تر از متن بود.

به گزارش حرف تازه به نقل از موج،  پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران بعد از ظهر امروز در سال همایش های برج میلاد برگزارشد.

قرار بود که این همایش با حضور رییس جمهور افتتاح شود اما به دلیل مشغله کاری نتوانست شر کت کند.

رضا رشید پور مجری تلویزیون برنامه را پس یک ربع تاخیر آغاز  و شروع به معرفی مهمان کرد که در نهایت به پرفسور سمیعی رسید و وی را عالیجناب خطاب کرد. پس از عرض احترام، پرفسور سمیعی در ابتدا به انگلیسی سخن گفت و اظهار داشت: بزرگترین افتخار من این است که زبان فارسی صحبت کنم و سپس با زبان فارسی از تمامی مسولان از رئیس جمهور گرفته تا مدیران برخی سازمانها تشکر کرد. پرفسور سمیعی از وزیر علوم و صنعت هم برای حضور در این همایش تشکر کرد اما جای وزیر بهداشت در این همایش خالی بود.

بخش اعظم سخنرانی پرفسور به تشکر گذشت حتی وی یادی از امیدوار رضایی ( نماینده مجلس) که اولین شاگردش بود کرد.

رشید پور بعد از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی گفت: از ۴ گوشه جهان در این همایش شرکت کردند و برای شهر بازتاب های فرهنگی دارد چرا که تصور درستی از ایران در بین کشورهای دیگر ثبت نشده که دلیل آن هم در این جا نیاز نیست گفته شود.

وقتی نوبت به شهردار تهران رسید قالیباف بلافاصله سروقت سخنرانی رفت و با جدیت از روی متن دو صفحه ای  سخنان خود را بدون هیج مکثی به پایان رساند. پس از صحبت های رئیس جمهور صربستان وقت استراحت رسید ووزیر علوم که تنها مهمان این همایش بود و بدون سخنرانی همایش را ترک کرد.

قرار بود بیش از ٧٠٠ مهمان خارجی در این همایش شرکت کنند که تا ظهر امروز ۵٠٠ نَفَر از مهمانان وارد کشور شده بودند.

پروفسور مجید سمیعی در این همایش گفت: شما بزرگترین پزشکان مغز و اعصاب دنیا و باعث افتخار جهانیان هستید. از قالیباف که یکی از بانیان مرکز مغز و اعصاب ایران است کمال تشکر را دارم؛ مرکز مغز و اعصاب کشور تا نسل‌های آینده پایدار خواهد بود و در کشور تا سالیان سال باقی خواهد ماند.

پروفسور سمیعی یادآور شد: رؤسای دانشگاه‌ها مهم‌ترین نقش را در پیشرفت علمی کشور دارند و برای پیشرفت علم و دانش باید رؤسای دانشگاه‌ها بیش از دیگران به فکر علم و دانش در سطح کشور باشند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های پیشرفت مغز و اعصاب در سطح دنیا، هیئت فدراسیون مغز و اعصاب است که امروز در این کنگره حضور دارند و بنده از آنها کمال تشکر را دارم.

پروفسور سمیعی از مسؤلان کشور برای برگزاری این همایش قدردانی کرد و گفت: امروز قرار است بهترین و علمی‌ترین بحث‌ها در این کنگره صورت پذیرد و می‌تواند در سطح جهانی آموزنده و مثمرثمر باشد. وی در پایان سخنانش از حضور خانواده خود هم تشکر و گفت:‌ امروز همه شما شاهد میهمان‌نوازی فوق‌العاده و بسیار عالی ایرانیان هستید.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار