رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و رضایتی، مدیر کل فناوری و ارتباطات گیلان در پارک شهر رشت افتتاح شد. دکتر ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح وای  فای پارک شهر گفت: برای کاهش هزینه ‌های زندگی شهروندان که در بستر کالبدی […]

حرف تازه : چتر وای فای اینترنت پارک شهر رشت با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت و رضایتی، مدیر کل فناوری و ارتباطات گیلان در پارک شهر رشت افتتاح شد.

دکتر ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح وای  فای پارک شهر گفت: برای کاهش هزینه ‌های زندگی شهروندان که در بستر کالبدی شهر زندگی و تردد می ‌کنند ، فراهم کردن زمینه‌ های سه رکن سکونت ‌، فراغت و‌ زندگی انسانی از مهم‌ ترین وظایف‌ شهرداری‌ ها است. باید ضمن کاهش هزینه ‌های زندگی شهروندی‌، سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم و این‌ کار نیاز به بستر‌ سازی فناوری و ارتباطات دارد‌. از این رو فضاهای عمومی و پر تردد شامل حال حمایت چتر عمومی خدمات رسانی شهرداری می ‌شوند.

 

ثابت قدم تصریح کرد:‌ خدمات‌ چتر عمومی فناوری در ارتباطات می‌ تواند جایگزین حمل و نقل و تردد فیزیکی شهروندان شده و از بسیاری از رفتارهای نابهنجار اجتماعی که در پی این تردد ‌ها رخ می دهد‌ جلوگیری کرده و  در یک بستر نرم و هوشمندانه شهروندان با هم تبادلات سازنده داشته باشند. بر این مبنا فضاهای پر تردد شهری از جمله پارک ‌ها در دستور کار قرار گرفت و در بافت مرکزی شهر نیز توسعه می یابد.

شهردار رشت افزود: با ایجاد این بستر در پیاده راه فرهنگی رشت برای بسیاری از شهروندان و گردشگران که در ‌بافت مرکزی  تردد می ‌کنند ضمن ارایه بسیاری از خدمات شهری امکان استفاده رایگان از فناوری و اینترنت فراهم می ‌شود.

 

وی گفت: معتقدیم رفتارهای هوشمندانه نیاز به نگاه نسل جدید و سیستم ‌های فناورانه بر مبنای آ تی دارند و این ‌کار با آموزش به شهروندان  محقق می‌ شود. در این‌ باره در سرای محلات رشت بسته ‌های آموزشی مبتنی بر فناوری آماده شده و علاوه بر بستر ‌سازی فضایی از لحاظ روحی و روانی  شهروندان ‌عادت می‌ کنند تا با استفاده از فناوری در زندگی شهری از سفرهای درون ‌شهری اجتناب کنند.

مهندس محمود علیجانی مدیر فناوری و اطلاعات شهرداری رشت در این باره  گفت: در راستای توسعه شهری و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ، شهرداری رشت اقدام به فراهم کردن بستر ارتباط اینترنتی رایگان در پارک شهر رشت نمود. این پروژه با اعتباری بیش از ۳۰ ملیون تومان راه اندازی شد و هزینه های نگه داری از جمله نگه داری دستگاه ها ، bts  ، شارژ دوره ای ترافیک و حجم دانلود توسط شهرداری  رشت تامین می شود. 

 

وی گفت فاز بعدی وای فای اینترنت رایگان در پیاده راه فرهنگی و بوستان ملت رشت خواهد بود.

گفتنی است شروع بکار ایجاد وای فای پروژه پیاده راه فرهنگی رشت از همین هفته آغاز خواهد شد. 

حجم ۱۰۰ مگا بایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار