رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶
  • الإثنين ۴ محرم ۱۴۳۹
  • 2017 Monday 25 September
  • دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
  • کد خبر : 31208
  • مشاهده : 181 بازدید
  • اخبار » جامعه
  • چاپ خبر : جلسه توجیهی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با پیمانکاران مدارس

حرف تازه – نشست رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با پیمانکاران مدارس برگزار شد. در این نشست که عصر یکشنبه با حضور مهرداد حسینی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سالن همایش های آتش نشانی رشت برگزار شد سرهنگ حاجی پور رئیس فرهنگ […]

حرف تازه – نشست رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با پیمانکاران مدارس برگزار شد.

در این نشست که عصر یکشنبه با حضور مهرداد حسینی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سالن همایش های آتش نشانی رشت برگزار شد سرهنگ حاجی پور رئیس فرهنگ ترافیک استان، زارع معاون اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری، نقی اسدی هریس رئیس انجمن اولیا و مربیان استان و جمعی از پیمانکاران سرویس مدارس حضور داشتند.

مهرداد حسینی ضمن یاداوری نکات ضروری در حمل و نقل مدارس گفت: همه مسئولین مربوطه در این حوزه وظایفی داریم و باید به آنها به درستی عمل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با تقدیر از زحمات تمامی دست اندرکاران حمل و نقل درون شهری افزود: امیدوارم همگی دست به دست هم بدهیم و با اقدامات ، پیگیری ها و پیشگیری های مناسب  در سال جاری خدمات بهتری ارائه دهیم.

حسینی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا با بهبود سرویس دهی به دانش آموزان دغدغه های مسئولین و اولیاء محترم را از بین ببریم.

سرهنگ حاجی پور هم با تاکید بر آموزش های لازم در سنین خردسالی گفت:گروهی که امروز اینجا هستند تلاش دارند تا با انتخاب افراد مناسب خدمات مناسبی ارائه دهند.

معاونت فرهنگ ترافیک و پلیس راهور استان گیلان با تاکید بر شناخت رانندگان و وضعیت اخلاقی آنها افزود: داشن آموزان در ابتدای زندگی مثل زمین بکری هستند که هر چه در آن کاشته شود برداشت می شود و الگو برداری های نامناسب آثار نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دومین عامل موثر انتخاب وسیله نقلیه مناسب است تصریح کرد: وسیله حمل و نقل دانش آموزان نباید نقص فنی داشته باشد.

سرهنگ حاجی پور سومین عامل مهم را راه دانست و گفت: بحث در این موضوع از حوصله جلسه خارج است اما باید ایمنی کافی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین باید نقش خود را به درستی بدانند.

وی با اشاره به انواع گواهینامه های صادره گفت: باید از افراد با گواهینامه های مربوطه استفاده شود.

سرهنگ حاجی پور همچنین از نصب برچسب مثلثی رانندگان مبتدی خبر داد و گفت: در سه ماه اول پس از صدور گواهینامه این برچسب به خودروی افراد نصب می شود و باید در کنار آنها فردی با شرایط گواهینامه بیش از سه ماه حضور داشته باشد.

وی همچنین به مخاطرات روز جوامع اشاره کرد و نسبت به رعایت نکات ایمنی در این خصوص هشدار داد.

نقی اسدی هریس هم با بیان اینکه به دنبال تصمیمات یکجانبه نیستیم گفت: باید منافع همه اقشار مرتبط از جمله اولیا، دانش آموزان، رانندگان و پیمانکاران در نظر گرفته شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت شفافیت قرارداد رانندگان و پیمانکاران گفت: این قراردادها در ۵ نسخه باید تنظیم شود.

وی همچنین خواستار نصب تابلوی سرویس مدرسه در خودروهای سرویس مدارس شد و تصریح کرد: کارت تردد ویژه این خودرو ها از سوی سازمان حمل و نقل از دیگر ضروریات است که باید در روزهای ابتدایی سال تحصیلی صادر شود.

نقی اسدی هریس در ادامه بر پوشش اسلامی رانندگان تاکید کرد و گفت: رانندگان ضمن رعایت پوشش اسلامی نباید افراد دیگری را به جای خود به دنبال دانش آموزان بفرستند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه هر راننده حداکثر ۲ سرویس در صبح داشته باشد افزود: بعضی رانندگان در صبح ۳  بار سرویس دهی می کنند که این موضوع باعث می شود دانش آموزان پیش از باز شدن مدارس در گرما و سرما به مدرسه برسند و گاهی رانندگان عجله بیش از حد برای رساندن آنها داشته باشند.

وی همچنین بر رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: حساسیت کار در این حوزه بسیار بالااست و تمام جوانب ایمنی باید رعایت شود.

اسدی همچنین تشویق رانندگان نمونه را راهکار مناسبی دانست و در بخش پایانی صحبت های خود نیز گفت: رانندگانی که کارت هوشمند دارند نیازی نیست مجددا تست اعتیاد بدهند.

در پایان این نشست به سوالات پیمانکاران سرویس های مدارس پاسخ داده شد.

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از سارنگ حسن پور؛

جوانگرایی و نسل بازنشسته ای که قصد خداحافظی ندارد!

سارنگ حسن پور - خبر کوتاه و بود و بهت برانگیز! دوباره خبر را مرور میکنم : “با تصویب نمایندگان مجلس، مقامات از شمول قانون ممنوعیت به ‌کارگیری بازنشستگان مستثنی شدند” (اینجا) با خود می اندیشم در سالی که همه از مقام معظم رهبری تا ریاست جمهور و همه افرادی که خودشان را صاحبنظر در کشور میدانند از لزوم جوانگرایی در سطوح مدیریتی کشور و ضرورت بکار گیری و اشتغال جوانان و بالا رفتن سن مدیریتی کشور سخن میگویند؛ اینگونه مصوبات از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با چه معیار و ملاکی باید پذیرفت؟ در کشوری که نرخ جمعیت بیکار و فارغ التحصیلان دانشگاهها و نیروی آماده به کارش دائما در حال افزایش است آیا لازم است که برای مقامات که البته هنوز وسعت واژه اش را نمیدانیم ولی احتمال میدهیم تا سطوح میانی و مدیران کل استانی نیز تسری یابد از افراد بازنشسته استفاده شود؟ پذیرفتنش منطقی نیست که در طول ۳۹سال بعد از گذشت انقلاب هنوز هم به همان نسل اول انقلاب دل خوش کرده ایم و هنوز هم آنان را وارثان بلاتغییر انقلاب و کشور میدانیم و قصدی برای منتقل نمودن تجربیات کشورداری برای نسل بعدی نداریم و حتی برای ادامه حضور بازنشستگان قانون تصویب میکنیم و از نمایندگان مجلس علی الخصوص نمایندگان لیست امید که خودشان با همت و حمایت و حضور همین جوانان پرشور و با انگیزه و آگاه توانستند به کرسی های بهارستان دست بیابند؛ بعید است که به این مصوبه رای مثبت داده باشند که اگر اینگونه باشد باعث تاسف است. نتایج از این دست مصوبات اشتباه و کارشناسی نشده در میان مدت و در وضعیت فعلی چه بسا در کوتاه مدت، باعث عدم بکارگیری و اشتغال جوانان و بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق و ایجاد فضای یاس و دلمردگی و سایر آسیبهای اجتماعی در حوزه جوانان که خواهد بود. بهتر است کمی جدی تر به مسائل نگاه کنیم و مسائلی که با تدبیر قابل حل هستند قبل از آنکه به بحران تبدیل بشوند ؛ فکر اساسی برایشان بشود. حرف تازه: انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت انجام رسالت مطبوعاتی و آشنایی مخاطبان با فضای روز جامعه منتشر می شود. منبع : گیل نگاه  

آخرین اخبار