رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January
محمود باقری در واکنش به یادداشتی به استاندار مطرح کرد؛

تخریب و فریب و هوچی گری ممنوع/ توهم خدمت تشنگان قدرت

محمود باقری خطیبانی*: این روزها دم از خدمت می زنند و تشنگی خود به خدمت را با استفاده از روابط رسانه ای و ارتباطی و یادداشت نویسان نیابتی گاه با زبان تند و گاه با ادبیاتی ترحم برانگیز نشان می دهند!؟ گویا این روزها واژه خدمت مفهوم خود را تغییر داده و با یک دگردیسی ناقص، […]

محمود باقری خطیبانی*: این روزها دم از خدمت می زنند و تشنگی خود به خدمت را با استفاده از روابط رسانه ای و ارتباطی و یادداشت نویسان نیابتی گاه با زبان تند و گاه با ادبیاتی ترحم برانگیز نشان می دهند!؟ گویا این روزها واژه خدمت مفهوم خود را تغییر داده و با یک دگردیسی ناقص، بوی قدرت و ریاست می دهد و تشنگان ریاست در لفافه خدمت به مردم نیات درونی خود را آشکار می سازند و گرنه آن کس را که عشق بود هیاهو نبود .

خدمت در هر شرایطی مهیا است و برای انجام آن نیازی به تخریب و فریب و هوچی گری نیست . در عجبم از کسانی که منتظرند برای کار ناکرده و حتی غلط هم صدای هورا از هر سمتی بلند شود و اگر معترض بشوی یا حسب وظیفه انتقاد بکنی ترا به تیغ مخالفان خدمت و ضد توسعه، محکوم می کنند . برای محکوم کردنت هم مرزی نمی شناسند حتی اگر عالی ترین مقام استان باشی، و یا سیستم بالادستی و ناظر بر آنان . برایشان مهم این است که محبوب شوند به اجبار و فشار و  نه از جیب خود بلکه از بیت المال . مدعیان دروغین خدمت معتقدند چراغی که به خانه رواست هیچ وقت به همسایه روا نیست؟ پس باید بمانند با هر شیوه و ابزاری .

رسانه ها ابزار مظلومی است برای متوهمان خدمت و از آن برای جهت دهی و فشار به افکار عمومی به نفع  خود استفاده می کنند و  هر که را می خواهند متهم و تخریب  می نمایند . رسانه  و خبرنگار استخدام می کنند و از محل پروژه ها و یا دادن یادداشت ها و گزارش ها و سفارش های اگهی  به آنان خدمات می دهند و خدمات می گیرند و خدمات دهندگان به خاطر دینی که به متوهمان خدمت دارند آن قدر جسورند که به نیابت برای استاندار به ظاهر توجیه نامه و در واقع  تهدید بنویسند و متوهمان قدرت را ستایش کنند .

برای متوهم خدمت مهم نیست که هوادارانش چه هویتی دارند. مذهبی ، انقلابی و مخالف نظام بودن و دستگیر شده باشی یا نباشی ، روانی باشی یا سالم و … تفاوتی ندارد او فقط ابزاری می خواهد که بیاید چشمان خود را بر حقایق ببندد و برشیپور مداهنه بدمد و بگوید آقای استاندار : “کشور درگیر رکود اقتصادی است … دولت قبل توان آغاز پروژه های عمرانی را ندارد … اقلیت ضد توسعه برای از کار انداختن چرخ توسعه رشت دست به هرکاری می‌زنند … دولت سال هاست سهم ۵/۸۲ درصدی خود را برای نوسازی ناوگان اتوبوس درون شهری نمی پردازد … سخت در اشتباهید … دوست ندارد آرامش حاکم بر شهر به هم بخورد … هیچکدام از مدیران دولتی در چنین فضایی قادر به انجام این حجم پروژه عمرانی نیستند …

این توهمات در یادداشت های دیگر دست به دست می چرخد و اتهام زنی ها تکرار می گردد . هرکسی باشید برچسب ضد توسعه را باید به جان بخرید حتی اگر اعضای شورای چهارم متخصص ترین  شورای رشت در چهار دوره گذشته باشد . چون در مسیر متوهم قدرت حرکت نمی کنید ، به طور طبیعی در چرخه ضد توسعه قرار می گیرید . مهم نیست که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا که وظیفه قانونی و نظارتی دارد که از منافع مردم دفاع کند و جلوی ریخت و پاش و مفاسد را بگیرد و علنا  بگوید :

” اعضای شورا به خصوص کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر و کارگروه مطالبات پیگیر حقوق ها و بیمه های معوقه کارکنان به ویژه در بخش های رفت و روب، رانندگان، فضای سبز، نگهبانان و بازرسان تاکسیرانی نگرانند … اگر این مطالبات پرداخت شود اما بدهی های شهرداری به پیمانکاران افزوده شود و چند ماه عقب ماندگی را در پی داشته باشد این بحران ادامه خواهد داشت …  برای فروش اموال و دارایی های شهرداری حتی اگر در بودجه سنواتی دیده شده باشد باید با مجوز شورا صورت بگیرد … انعقاد قرارداد پروژه زیتون مصوبه شورا ندارد و عدد کارشناسی شده را نمی دانیم … ظاهرا ۵ میلیارد تومان از پیش پرداخت این قرارداد در پرداخت بدهی به پیمانکاران بزرگ شهرداری هزینه شده است. ..  حدود دو هفته است که شهرداری مدیر مالی ندارد و اسناد بلاتکلیف است… باید وام هایی که تا امروز گرفته شده است به همراه محل هزینه کرد آن اعلام شود… هیچ زمانی به یاد ندارم برای پرداخت بدهی های جاری وام گرفته شود… ورای چهارم تا امروز هیچ مصوبه ای برای دریافت وام به منظور پرداخت هزینه های جاری نداشته ایم” 

امیدوارم که اعضای محترم شورا اجازه ندهند فضای ابهام آفرینی و تحریک اجتماعی که این روزها در حال تشدید است ، تداوم یابد . توسعه شهری هدف همه اعضای شوراست اما باید مراقب بود که پایان فعالیت شورای چهارم با انبوهی از مشکلات لاینحل به عنوان یادگار ما به شهروندان و شورای بعدی تحمیل نگردد.

*عضو شورای اسلامی شهر رشت

انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت تنویر افکار عمومی و آشنایی مخاطبان با فضای روز مدیریت شهری رشت منتشر می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار