رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : یکی از کانال های تلگرامی که چندین بار در انتشار خبردروغ سابقه داشته است بار دیگر گاف داد. این کانال تلگرامی که به نظر می رسد نزدیک به یکی از کارمندان عاشق شورا در شهرداری رشت باشد این بار در اقدامی عجولانه کنده شدن درخت های کاج بزرگ و زیبای میدان دفاع مقدس (لاکانی) رشت […]

حرف تازه : یکی از کانال های تلگرامی که چندین بار در انتشار خبردروغ سابقه داشته است بار دیگر گاف داد.

این کانال تلگرامی که به نظر می رسد نزدیک به یکی از کارمندان عاشق شورا در شهرداری رشت باشد این بار در اقدامی عجولانه کنده شدن درخت های کاج بزرگ و زیبای میدان دفاع مقدس (لاکانی) رشت را بهانه کرد تا سازمان زیباسازی شهرداری رشت را تبر به دست بنامد!

این کانال که این اقدام را انتحاری نامیده بود حتی به خود زحمت نداد تا با پیگیری چند دقیقه ای از عامل و دلیل اصلی کنده شدن کاج ها اطلاعاتی به دست آورد.

پیگیری های خبرنگار حرف تازه نشان می دهد این کار از سوی سازمان زیباسازی انجام نشده است و مسئولیت آن با شهرداری منطقه دو رشت بوده است ضمن آنکه درختان هم از بین نرفته اند.

بر اساس پیگیری های انجام شده درختهای سدروس میدان ضیابری باعملیات روت بال توسط شهرداری منطقه دو جهت ساخت المان یادمان شهدای دفاع مقدس از سوی این شهرداری انتقال یافته است و مجددا در پارک شهر کاشته شده است که تصاویر مربوطه در ادامه آمده است.

ضمنا عملیات جابجایی درختان با مجوز کمیسیون ماده هفت به شرط جابجایی انجام پذیرفته است.

این کانال تلگرامی که پیش از این نیز سابقه هجمه های ناعادلانه به برخی ارکان و مدیران شهرداری رشت را در کارنامه دارد بار دیگر در اقدامی عجولانه خبردروغ منتشر کرد تا به این نتیجه برسیم که یا در مطالب مندرج در این کانال، کینه نسبت به راست بودن خبر اولویت دارد و یا گاف داده است…

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار