رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در جلسه صبح امروز این کمیسیون که در عمارت تاریخی شورا برگزار شد نکاتی را در خصوص عملکرد شهرداری رشت متذکر شد. سید امیرحسین علوی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری رشت نسبت به پرداخت سریع این مطالبات تذکر داد و […]

حرف تازه: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در جلسه صبح امروز این کمیسیون که در عمارت تاریخی شورا برگزار شد نکاتی را در خصوص عملکرد شهرداری رشت متذکر شد.

سید امیرحسین علوی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری رشت نسبت به پرداخت سریع این مطالبات تذکر داد و گفت: چند وقتی است که اعضای شورا به خصوص کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر و کارگروه مطالبات پیگیر حقوق ها و بیمه های معوقه کارکنان به ویژه در بخش های رفت و روب، رانندگان، فضای سبز، نگهبانان و بازرسان تاکسیرانی هستند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در صورتیکه این مطالبات پرداخت شود اما بدهی های شهرداری به پیمانکاران افزوده شود و چند ماه عقب ماندگی را در پی داشته باشد این بحران ادامه خواهد داشت و با کوچکترین اتفاقی مجددا به همین نقطه باز خواهیم گشت.

وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز شهرداری از شورا در برخی موارد، افزود: فروش اموال و دارایی های شهرداری حتی اگر در بودجه سنواتی دیده شده باشد باید با مجوز شورا صورت بگیرد چرا که آنچه دیده می شود ردیف اعتباری است. 

علوی صراحتا اعلام کرد: انعقاد قرارداد پروژه زیتون مصوبه شورا ندارد و عدد کارشناسی شده را نمی دانیم. 

رئیس کمیسیون بودجه شورا نظارت بر اموال و دارایی های شهرداری را وظیفه کمیسیون بودجه دانست و گفت: ظاهرا ۵ میلیارد تومان از پیش پرداخت این قرارداد در پرداخت بدهی به پیمانکاران بزرگ شهرداری هزینه شده است. 

علوی خاطر نشان کرد: حدود دو هفته است که شهرداری مدیر مالی ندارد و اسناد بلاتکلیف است. شهردار باید در این خصوص توضیح بدهد و اعلام شود که علت بلاتکلیفی موجود در این حوزه چه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وام های گرفته شده از سوی شهرداری رشت اشاره داشت و گفت: باید وام هایی که تا امروز گرفته شده است به همراه محل هزینه کرد آن اعلام شود.

سید امیرحسین علوی اظهارداشت: در خصوص دریافت وام، آنچه در بودجه های سنواتی دیده ایم در بخش خرید ماشین آلات و یا هزینه در پروژه های درامدزا بوده است. هیچ زمانی به یاد ندارم برای پرداخت بدهی های جاری وام گرفته شود. 

رئیس کمیسیون بودجه شورا در ادامه گفت: در شورای چهارم تا امروز هیچ مصوبه ای برای دریافت وام به منظور پرداخت هزینه های جاری نداشته ایم. باید هوشیارتر و دقیق تر این مسائل بررسی شود.

وی از اعضای شورا درخواست کرد: اعضایی که به نمایندگی از شورا پیگیری موضوعات اینچنینی را بر عهده دارند هم دغدغه شورا را انتقال دهند هم مسائل مطروحه در آن جلسات را با مشورت کمیسیون تصمیم گیری کنند. 

سید امیر حسین علوی در پایان از زحمات کارگروه مطالبات تشکر کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار