رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : بنابر گزارشات عمومی اخبار ساعت ۲۰ شبکه باران پخش شده در دی ماه ۹۵ با موضوع گلایه های کارکنان شهرداری رشت مبنی بر عدم دریافت حقوق خود, شهردار رشت به منظور روشن شدن افکار و صداقت در امر اطلاع رسانی نامه ای را به مدیر کل صدا وسیمای استان جهت ارائه در […]

حرف تازه : بنابر گزارشات عمومی اخبار ساعت ۲۰ شبکه باران پخش شده در دی ماه ۹۵ با موضوع گلایه های کارکنان شهرداری رشت مبنی بر عدم دریافت حقوق خود, شهردار رشت به منظور روشن شدن افکار و صداقت در امر اطلاع رسانی نامه ای را به مدیر کل صدا وسیمای استان جهت ارائه در همان بخش خبری مطابق حقوق قانونی ارسال کرد.

دراین نامه آمده است : شهرداری رشت با تمام مشکلات موجود اعم از مشکلات مالی انباشت شده از گذشته و متاثر از رکود حاکم براقتصاد کشور و مطالبات بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از دولت و دستگاههای اجرایی و همچنین بیش از ۱۵۰۰ ریال مطالبات از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز عدم همکاری لازم از سوی نهادهای مربوطه با کمبود منابع مالی مواجه گردید لذا با وجود این شهرداری تمام تلاش خود را در زمینه اجرای وظایف و تعهدات عمرانی و مالی به کار گرفته است .

 در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است : با وجود عدم استفاده شهرداری رشت از بودجه دولتی اما با تاثی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی در انجام وظایف خود در راستای عمران و آبادانی شهر اهتمام ورزیده ودر شرایطی که از سال گذشته تاکنون به دلیل کمبود منابع مالی بخش اعظمی از پروژه ها در دیگر حوزه ها متوقف یا با مشکل برخورد گردیده است ،  با این همه اجرای دهها پروژه عمرانی ، ساخت چندین پارک و فضای سبز ، ایجاد میادین میوه و تره بار و اجرای پروژه بزرگ جمع آبهای سطحی نشان از اجرای سیاستهای مقاومتی در شهر دارد.
در این نامه در زمینه عدم پرداخت حقوق پاکبانان زحمتکش عنوان شده است : که حقوق مهر ، آبان و آذر ماه این افراد پرداخت شده است و بر اساس برنامه زمانی تدوین شده که زمان پرداخت حقوق آنان بیستم هرماه می باشد ، فقط حقوق آبان ماه این افراد با تاخیر مواجه شده است و این امر از آنجا نشات گرفته که علیرغم پیگیریهای صورت گرفته توسط مدیران شهرداری برخی از شرکتهای طرف قرار داد این شهرداری در سه ماهه پاییز سال جاری هیچگونه صورت وضعیتی به این شهرداری ارائه نکرده اند ، و این درحالی است که حقوق مهر و آبان ماه این بخش ها از سوی شهرداری رشت پرداخت شده است.

همچنین با توجه به قرارداد منعقده تمامی شرکتهای طرف قرارداد متعهد به توانایی پرداخت دو ماه حقوق کارکنان خود هستند ، درصورتیکه این شرکتها به تعهد خود عمل ننمایند این شهرداری از طریق مراجع قانونی با آنان برخورد می کند.

در خصوص مساله ترافیک شهر رشت نیز دکتر ثابت قدم در این نامه و از طریق رسانه ملی ضمن عذرخواهی از عموم شهروندان ، وجود طرحهای عمرانی با لحاظ پروژه های زیرساختی متعدد همچون جمع آوری ابهای سطحی را دلیل این ترافیک خواند و به تاثیرات مثبت این طرح در درازمدت اشاره داشت.

در پایان این نامه شهردار رشت عدم پرداخت سه ماه حقوق کارمندان این شهرداری و کارمندان سازمان مدیریت پسماند را خلاف واقع دانست و اشاره داشت که فقط حقوق نیروهای حجمی بخش رفت و روب با توجه به دلایل فوق الذکر پرداخت نشده که آن هم به زودی محقق خواهد شد.

 

 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار