رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۲۴ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 21 February

حرف تازه : بنابر گزارشات عمومی اخبار ساعت ۲۰ شبکه باران پخش شده در دی ماه ۹۵ با موضوع گلایه های کارکنان شهرداری رشت مبنی بر عدم دریافت حقوق خود, شهردار رشت به منظور روشن شدن افکار و صداقت در امر اطلاع رسانی نامه ای را به مدیر کل صدا وسیمای استان جهت ارائه در […]

حرف تازه : بنابر گزارشات عمومی اخبار ساعت ۲۰ شبکه باران پخش شده در دی ماه ۹۵ با موضوع گلایه های کارکنان شهرداری رشت مبنی بر عدم دریافت حقوق خود, شهردار رشت به منظور روشن شدن افکار و صداقت در امر اطلاع رسانی نامه ای را به مدیر کل صدا وسیمای استان جهت ارائه در همان بخش خبری مطابق حقوق قانونی ارسال کرد.

دراین نامه آمده است : شهرداری رشت با تمام مشکلات موجود اعم از مشکلات مالی انباشت شده از گذشته و متاثر از رکود حاکم براقتصاد کشور و مطالبات بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از دولت و دستگاههای اجرایی و همچنین بیش از ۱۵۰۰ ریال مطالبات از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز عدم همکاری لازم از سوی نهادهای مربوطه با کمبود منابع مالی مواجه گردید لذا با وجود این شهرداری تمام تلاش خود را در زمینه اجرای وظایف و تعهدات عمرانی و مالی به کار گرفته است .

 در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است : با وجود عدم استفاده شهرداری رشت از بودجه دولتی اما با تاثی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی در انجام وظایف خود در راستای عمران و آبادانی شهر اهتمام ورزیده ودر شرایطی که از سال گذشته تاکنون به دلیل کمبود منابع مالی بخش اعظمی از پروژه ها در دیگر حوزه ها متوقف یا با مشکل برخورد گردیده است ،  با این همه اجرای دهها پروژه عمرانی ، ساخت چندین پارک و فضای سبز ، ایجاد میادین میوه و تره بار و اجرای پروژه بزرگ جمع آبهای سطحی نشان از اجرای سیاستهای مقاومتی در شهر دارد.
در این نامه در زمینه عدم پرداخت حقوق پاکبانان زحمتکش عنوان شده است : که حقوق مهر ، آبان و آذر ماه این افراد پرداخت شده است و بر اساس برنامه زمانی تدوین شده که زمان پرداخت حقوق آنان بیستم هرماه می باشد ، فقط حقوق آبان ماه این افراد با تاخیر مواجه شده است و این امر از آنجا نشات گرفته که علیرغم پیگیریهای صورت گرفته توسط مدیران شهرداری برخی از شرکتهای طرف قرار داد این شهرداری در سه ماهه پاییز سال جاری هیچگونه صورت وضعیتی به این شهرداری ارائه نکرده اند ، و این درحالی است که حقوق مهر و آبان ماه این بخش ها از سوی شهرداری رشت پرداخت شده است.

همچنین با توجه به قرارداد منعقده تمامی شرکتهای طرف قرارداد متعهد به توانایی پرداخت دو ماه حقوق کارکنان خود هستند ، درصورتیکه این شرکتها به تعهد خود عمل ننمایند این شهرداری از طریق مراجع قانونی با آنان برخورد می کند.

در خصوص مساله ترافیک شهر رشت نیز دکتر ثابت قدم در این نامه و از طریق رسانه ملی ضمن عذرخواهی از عموم شهروندان ، وجود طرحهای عمرانی با لحاظ پروژه های زیرساختی متعدد همچون جمع آوری ابهای سطحی را دلیل این ترافیک خواند و به تاثیرات مثبت این طرح در درازمدت اشاره داشت.

در پایان این نامه شهردار رشت عدم پرداخت سه ماه حقوق کارمندان این شهرداری و کارمندان سازمان مدیریت پسماند را خلاف واقع دانست و اشاره داشت که فقط حقوق نیروهای حجمی بخش رفت و روب با توجه به دلایل فوق الذکر پرداخت نشده که آن هم به زودی محقق خواهد شد.

 

 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار