رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January
با تلاش رئیس شورای شهرستان رشت؛

پرونده قتل پس از ۱۴ سال به سازش ختم شد

حرف تازه : پرونده قتل پس از ۱۴ سال با رضایت خانواده مقتول و تلاش رئیس شورای شهرستان رشت به سازش ختم شد‌. خانواده قاتل به نام اصغر امروز با مراجعه به دفتر اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای شهرستان رشت از تلاش و پیگیری‌های وی برای جلب رضایت خانواده مقتول قدردانی کردند. پدر قاتل در حالی که […]

حرف تازه : پرونده قتل پس از ۱۴ سال با رضایت خانواده مقتول و تلاش رئیس شورای شهرستان رشت به سازش ختم شد‌.

خانواده قاتل به نام اصغر امروز با مراجعه به دفتر اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای شهرستان رشت از تلاش و پیگیری‌های وی برای جلب رضایت خانواده مقتول قدردانی کردند.

پدر قاتل در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود گفت: ۱۴سال قبل فرزندم با شرکت در یک نزاع دسته‌جمعی مقتول به نام مهدی حسین‌پور را با سلاح سرد به قتل رسانید.

این پیرمرد سالخورده ادامه داد: پس از اتفاقی که برای پسرم افتاد به هر سویی رفتم تا بتوانم رضایت خانواده مقتول را جلب کنم اما موفق نشدم و حاجی‌پور به این موضوع ورود و بسیار تلاش کرد تا از هر طریق ممکن رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

این پیرمرد رنجور با بیان اینکه پسرم ۱۴ سال در زندان بسر برد و زمانی که به زندان ورود کرد ۱۹ سال سن داشت، افزود: رئیس شورای شهرستان رشت با تلاش‌های شبانه‌روزی و دیدارهای مکرر با خانواده مقتول پس از ۱۴ سال رضایت خانواده مقتول را جلب کرد و فرزندم را به آغوش خانواده‌اش بازگرداند.

وی با قدردانی از گذشت خانواده مرحوم مهدی حسین‌پور گفت: دستانشان را می‌بوسم و از درگاه خداوند برای روح فرزند مرحومشان آرزوی آرامش و رحمت دارم و امیدوارم برای هیچ‌کدام از خانواده‌ها چنین حادثه وحشتناکی رقم نخورد.

مجرم آزاد شده از زندان نیز با ابراز پشیمانی و ندامت از اتفاقی که ۱۴ سال قبل به‌وقوع پیوست گفت: تا روزی که زنده‌ام خود را مدیون الطاف الهی، بخشش خانواده مقتول و تلاش‌های رئیس شورای شهرستان رشت می‌دانم.

این جوان پشیمان گفت: از تمام جوانان تقاضا دارم تا در زمانی که خشم و عصبانیت بر وجودشان سایه انداخته تصمیم‌گیری نکنند و عفو و گذشت را در وجودشان پرورش دهند و امیدوارم قدردان زحمات تمام افرادی که برای رهایی من تلاش کردند باشم و فردی مفید برای جامعه‌ام شوم.

فارس

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار