رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۲۴ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 21 February

حرف تازه: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت لوح برگزیده سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط  عمومی ایران را در رسته مدیریت شهری و در بخش کتاب ، دیپلماسی شهری و ثبت شعر خلاق دریافت کرد. فاطمه قدیمی حرفه ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت موفق شد در سیزدهمین کنفرانس بین المللی […]

حرف تازه: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت لوح برگزیده سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط  عمومی ایران را در رسته مدیریت شهری و در بخش کتاب ، دیپلماسی شهری و ثبت شعر خلاق دریافت کرد.

فاطمه قدیمی حرفه ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت موفق شد در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران لوح برگزیده منتخب هیات داوران را در رسته مدیریت شهری و در بخشهای کتاب ، دیپلماسی شهری و ثبت شهر خلاق دریافت کند

 

 


سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران ، با عنوان روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا ، ۱۹ دی ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های بین المللی المپیک برگزار شد.

 

 

این کنفرانس که با حضور اساتید و چهره های برتر روابط عمومی ، علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله دکتر سعیدی رییس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس ، دکتر فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تشکیل شد ، به بحث و تبادل نظر و نمایش چالش ها ، موفقیت ها و مقابله با برخی از مسائل موجود و در حال ظهور پیش روی صنعت روابط عمومی از جمله روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا پرداخت
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار