رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی گفت : باید فرصت لازم فراهم شود تا همه مردم ناظر حقوق شهروندی باشند. دکتر محمدعلی نجفی در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد منشور حقوق شهروندی یکی از وعده هایی رئیس جموری […]

حرف تازه : استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی گفت : باید فرصت لازم فراهم شود تا همه مردم ناظر حقوق شهروندی باشند.

دکتر محمدعلی نجفی در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد منشور حقوق شهروندی یکی از وعده هایی رئیس جموری در زمان انتخابات بود افزود: در سال هایی که دکتر روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند بر حقوق اساسی،حقوق شهروندی، وظایف متقابل دولت و مردم  تأکید داشتند و در حال حاضر با همین نگاه در حال فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکید رییس جمهور در خصوص اهمیت روابط اجتماعی مردم با مردم و مردم با حکومت اشاره و اظهار داشت:منشور حقوق شهروندی متکی به قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه در منشور حقوق شهروندی تکالیفی به مسئولان سپرده شده است گفت: آگاهی مردم از حقوق شهروندی یکی از تکالیفی است که در گیلان از اوایل دولت یازدهم آغاز شده و بعد از ابلاغ منشور حقوق شهروندی  باید با قوت بیشتر دنبال شود.

دکتر نجفی دانستن حقوق شهروندی گام اول اجرای این منشور دانست و  اظهار داشت : اقداماتی در حوزه حقوق شهروندی و محیط زیست از سوی استانداری و برخی ادارت کل استان در چند سال اخیر شکل گرفته که مورد تشویق مدیران کشوری قرار گرفت.

استاندار گیلان مطالبه گری را از تکالیف دیگر متقابل بین مردم و مسئولان دانست که پس از دانستن این حقوق باید انجام شود و اظهار داشت: رییس جمهور حقوق شهروندی را محدود به شخص یا قوه ی خاصی نکردند و اولین پاسخگو را قوه مجریه دانستند  اما برخی  ابلاغ منشور حقوق شهروندی را به صورت ناجوانمردانه سیاسی و تبلیغاتی مورد حمله قرار می دهد.

وی پاسخگویی را گام سوم در حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: در چند روز اخیر گله ای به یکی از شهرداران در خصوص توجه به مطالبات مردم داشتم تذکر به تمامی فرمانداران،شهرداران و مدیران استان است و استاندار هم باید اولین پاسخگو باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت:اگر قرار است خیابانی طی ۵ روز مراحل لوله گذاری اش انجام گیرد چرا بیش از ۴ ماه طول می کشد؛آیا این رعایت حقوق شهروندی است؟

وی پرداخت مطالبات مردم، رفتگران و یا کارمندان طرحی ادارات و شرکت ها در اولویت دانست و تصریح کرد: در هنگام انتخاب پیمانکاران به صورت صحیح عمل کنید مگر پیمانکار را شما انتخاب نمی کنید؟

وی با بیان اینکه بعضاً برخی کارخانه داران محصول چای را در ماه های گذشته از چایکار دریافت کرد اما تاکنون مطالبات آنان را پرداخت نکردند گفت: چایکار از کجا می داند که دولت امسال با افزایش تولید ۶۰ درصدی محصول چای، ۱۴۶ میلیارد تومان یارانه را به صورت کامل پرداخته است و کارخانه دار مطالبات چایکار را نمی دهد تکلیف مسیولان است که اطلاع رسانی کنند.

دکتر نجفی تصریح کرد: فرمانداران مکلف هستند تا با همکاری کمیسیون کارگری استانداری تکلیف کارخانه داران که مطالبات مردم رانمی دهند  مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه در تریبون مقدسی به صورت ناجوانمردانه اعلام می شود  که مردم از برجام خیری ندیدند گفت: مگر مشاهده نمی کنند که تولید نفت ۹۰۰ هزار بشکه ای که در شرف رسیدن به ۲۰۰ هزار بشکه بود پس از برجام تولید به حدود ۴ میلیون بشکه و صادرات به حدود ۳ میلیون بشکه رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پس از برجام قطعات برای صنعت هواپیما به کشور وارد شد افزود: با ۲ شرکت بزرگ قرارداد خرید نزدیک به ۲۰۰ هواپیما منعقد شده که از درآمد حاصله خود هواپیما طی ۱۶ سال مبلغ خرید پرداخت می شود و این یکی از ثمرات برجام است.

وی بر ضرورت اطلاع مردم از حقوق خود تأکید و تصریح کرد: ما باید بدانیم که این تریبون ها به عنوان امانتی در دست ماست و باید در ارائه آمار و ارقام انصاف به خرج دهیم.

 استاندار گیلان با اشاره به اعلام کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان از ۱۵٫۶ درصد به ۹٫۶ درصد اشاره کرد و گفت: این شاخص ها را ما تعیین نمی کنیم و در هیچ سخنرانی اعلام نکردیم که بیکاری به صورت کامل حل شده و این مسئله عمدتاً در فارغ التحصیلان وجود دارد.

وی افزود: نزدیک به هزار و ۳۰۰ کارخانه رها شده در سطح گیلان وجود داشت که بخش عظیمی از آن در حال راه اندازی است.

دکتر نجفی توجه دادن مردم به حقوق شهروندی آنان را رسالت مدیران عنوان و خاطرنشان کرد: یکایک مدیران و کارکنان دولت در سطوح مختلف مجری این بخش هستند و ضمن آموزش، خودشان باید عامل باشند.

وی افزود :اگر ما در کارهایمان قانون را رعایت نکنیم دیگر مردم از ما حرف شنوی نخواهند داشت.

وی با تأکید براینکه مردم باید راستگویی را ازمسئولان و افرادی که تریبون دارند بشنوند تصریح کرد: اگر دانش آموز ، دانشجو و مردم از ما راستگویی نشنوند قطعاً در آینده با آسیب مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان حقوق انسانی و شهروندی را هدیه ی الهی دانست و افزود: باید فرصت لازم فراهم شود تا همه مردم ناظر حقوق شهروندی باشند.

استانداری گیلان

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار