رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵
  • الخميس ۲۶ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Thursday 23 February
پاسخ های شهردار به طرح سوال اعضای شورا:

تهاتر معوقات بیمه پرسنل / امسال سه برابر سال ۹۳ آسفالت شده است

حرف تازه: شهردار رشت در جلسه امروز شورای شهر رشت درمورد تاخیر پرداخت حقوق کارکنان گفت: ما تقسیمات خودمان را به صورت مورد به مورد ارائه کردیم. در بحث حقوق پرسنل در ماه آذر مشکلی نبوده و پرداخت شده است. معوقات بیمه پرسنل طی تواقفنامه ای که به پیوست مشاهده کردید طی تهاتری انجام خواهد […]

حرف تازه: شهردار رشت در جلسه امروز شورای شهر رشت درمورد تاخیر پرداخت حقوق کارکنان گفت: ما تقسیمات خودمان را به صورت مورد به مورد ارائه کردیم. در بحث حقوق پرسنل در ماه آذر مشکلی نبوده و پرداخت شده است. معوقات بیمه پرسنل طی تواقفنامه ای که به پیوست مشاهده کردید طی تهاتری انجام خواهد گرفت. 

ثابت قدم تاکید کرد: کلیات معوقات نیروهای حجمی در انتهای بهمن ماه صفر خواهد شد اما حقوق آبان و آذر آن ها در پایان دی ماه صفر خواهد شد. بحث نیروهای حجمی فضای سبزی منطقه یک هم طبق برنامه زمان شده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه دو هم تا پایان دی ماه حقوق معوقات آذرماهی ها را پرداخت خواهیم کرد. در منطقه ۳ هم معوقاتی باقی مانده است که به مانند منطقه ۲ تا پایان دی ماه پرداخت خواهد شد. 

شهردار رشت افزود: در منطقه پنج هم تا بیست و سوم حقوق آذرماه پرداخت خواهد شد و در سازمان آتش نشانی هم بحث تهاتر بیمه را انجام خواهیم داد.در سازمان های پارکها، زیباسازی، مشاغل شهری هم مشکلی نداریم. در سازمان عمران، سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان پسماند هم تا بیست و سوم دی ماه معوقات انجام خواهد گرفت. در سازمان تاکسیرانی معوقات تا پایان دی ماه پرداخت می شود.

شهردار رشت ادامه داد: در اسلاید مشخص است که نظام پرداختی که ما قول داده بودیم انجام خواهد گرفت را نشان دادیم که در بعضی جاها پرداخت حقوق ها زودتر از موعد هم انجام گرفته است.

ثابت قدم بیان کرد: توافقی که با تامین اجتماعی منعقد کردیم در قالب یک تهاتر بدهی های انباشته شده از سال های قبل شهرداری پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۳ حدود ۴۶۲ هزار مترمربع در رشت آسفالت انجام شده بود اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۹ هزار متر مربع آسفالت در رشت انجام شد.

شهردار رشت از انجام ۹۵۸ هزار مترمربع آسفالت تا پایان آذر ماه امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال بیش از یک میلیون و ۴۸۱ هزار مترمربع آسفالت در رشت انجام می شود که سه برابر میزان آسفالت سال ۹۳ است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید نسبت به پرداخت حقوق کارکنان اقدام کند بیان کرد: سعی کردیم نظارت خود را بر شرکت های طرف قرارداد شهرداری بیشتر کنیم.

وی در مورد پرسش جمع آوری کیوسک های بانک شهر اظهار کرد: در این مورد نامه نگاری لازم را با دستگاه قضایی انجام دادیم ولی تا کنون پاسخی را دریافت نکرده ایم.

صبح رشت

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار