رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به دغدغه های شهروندان رشت گفت: درباره با مباحث مطروحه در رشت باید بگویم که اینها دغدغه همه اعضای شورای رشت است. رضا رسولی با بیان اینکه در […]

حرف تازه : در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به دغدغه های شهروندان رشت گفت: درباره با مباحث مطروحه در رشت باید بگویم که اینها دغدغه همه اعضای شورای رشت است.

رضا رسولی با بیان اینکه در ارتباط با سه سوالی که مطرح شد شهردار رشت پاسخ هایی دادند، گفت: به عقیده ی بنده تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل هیچ توجیهی ندارد و این موضوع حتی موجب استیضاح شهردار قبلی رشت نیز شد.

رسولی ادامه داد: جدولی که شهردار رشت امروز ارائه کرد نشان دهنده بهبود در برخی از شاخص ها می باشد و بنده قصد توجیه چیزی را ندارم و قطعا در مسیر توسعه افت و خیزهایی اتفاق خواهدافتاد.

رسولی گفت: در خصوص پرداخت حقوق پرسنل گام هایی برداشته شده است و امید است به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات در این خصوص باشیم.

وی گفت: آسفالت رشت حرفهای زیادی برای گفتن دارد و متاسفانه  به غیر از ضیابری مابقی خیابانهای رشت زیر ساختهای لازم برای آسفالت را ندارد.

این عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: در سال گذشته گامهای خوبی در خصوص لکه گیری در زمینه آسفالت رشت برداشته شد و این غیر قابل انکار است.

وی در پایان گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت پرداخت شده است اما چیزی که در رشت شاهد آن هستیم قابل پذیرش برای شهروندان نیست.

گفتنی است در جلسه امروز هشت عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و به این ترتیب در جلسه بعدی طرح استیضاح شهردار رشت مطرح می شود و اگر یک سوم از این ۸ نفر طرح را امضا کنند، استیضاح شهردار به جریان خواهد افتاد.

دیارمیرزا

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار