رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : فرهاد شوقی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد گفت : هرچند ماه یکبار طرح سوال می کنیم و حقوق ها پرداخت می شود اما مجددا به همان بی نظمی بر می گردد. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر […]

حرف تازه : فرهاد شوقی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد گفت : هرچند ماه یکبار طرح سوال می کنیم و حقوق ها پرداخت می شود اما مجددا به همان بی نظمی بر می گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از دکتر نجفی استاندار گیلان به دلیل دغدغه پرداخت حقوق پرسنل شهرداری گفت: شهردار گفته است دولت به ما کمک نمی کند. از انصاف نگذریم. در همین پروژه آبهای سطحی بیش از ۷ میلیارد تومان در لوله ها به ما کمک کرده است.

فرهاد شوقی با اشاره به بخشی از پاسخ های سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در خصوص بیمه های معوقه گفت : در همین مکاتبات صورتجلسه ای بین آقای جمیل حق پرست و شهردار در خصوص پرداخت معوقات تامین اجتماعی وجود دارد که جهت تهاتر بدهی های شهرداری اسناد ملک ۲۴ واحدی ارائه شده است.

وی افزود: آیا این ملک ۲۴ واحدی برایتان آشنا نیست ؟ همان ملک واقع در بلوار دیلمان نیست که برای خرید سپیدرود در نظر گرفته شده بود؟! نمی شود یک ملک ۲۴ واحدی را در چند مورد معرفی کنیم. به هواداران سپیدرود قول داده بودید.

شوقی با انتقاد از کیفیت آسفالت ها گفت: سه هفته است این موضوع طرح سوال است. عکس گرفته ام و به همکاران نشان داده ام. با پا اسفالت را لگد می کنند. این یعنی آسفالت سرد است. یعنی استانداردها را ندارد. 

وی خطاب به شهردار گفت: آقای شهردار اینکه باید آسفالت اینطور بشود را همه ما می دانیم. بنده فوق لیسانس عمران هستم و اعضای دیگر هم تخصص دارند. اجرا باید درست باشد. 

در پایان ۸ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و ۱ رای سفید وجود داشت. به این ترتیب شهردار در یک قدمی استیضاح قرار گرفت و روز سه شنبه با امضای ۵ عضو از ۱۵ عضو شورا ، استیضاح اعلام وصول خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار