رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد پس از ارائه توضیحات شهردار، دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه “پناه می برم به خدای رحمان از شر وسوسه های شیطان” گفت: از زحمات شهردار […]

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد پس از ارائه توضیحات شهردار، دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه “پناه می برم به خدای رحمان از شر وسوسه های شیطان” گفت: از زحمات شهردار به واسطه زحماتی که در طول یک سال و اندی گذشته کشیده اند تشکر می کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: اگر قرار است روزی در باب موضوعی صحبتی داشته باشیم حق شهروندان است که در فضایی آرام و توام با عقلانیت تصمیم گیری شود و از این تصمیم مطلع شوند.

علوی در ادامه از سید رضا موسوی روزان به دلیل پخش کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: حتما این موارد را نصب العین قرار می دهیم و سعی خواهیم کرد در همین چارچوب رفتار کنیم و قدم برداریم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دوره شهردار بودن ثابت قدم تصریح کرد: کسی منکر پروژه های عمرانی که در سطح رشت اجرا شده است و منابعش از شورا و بر اساس بودجه تصویبی در نظر گرفته شده است نیست و این پروژه ها کم هم نبوده است اما اگر امروز سوالی در حوزه آسفالت و بهم ریختگی آن مطرح می کنیم دغدغه مردم است. 

سید امیر حسین علوی ادامه داد: وقتی شهردار در این مدت بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت کرده است چرا باید وضع خیابان های شهری که در شورا ۸ مهندس دارد به این شکل باشد؟ این سوالات در جهت بهبود و پاسخگویی به افکار عمومی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، اعتماد مردم را بزرگترین باری دانست که بر دوش اعضای شورا گذاشته شده است و افزود: دوست نداریم به مباحث تکراری بپردازیم. در موضوع حقوق های معوقه واقعیت این است که هربار اقدامی برای طرح سوال و استیضاح کردیم این مشکلات در کوتاه مدت رفع شد اما بعد از زمان کوتاهی مجددا به همان اوضاع برگشت. 

علوی به گله مندی پرسنل آتش نشانی، رفت و روب، نگهبانان، بازرسان تاکسیرانی و کارکنان اشاره کرد و گفت: چرا باید حقوق ها سه ماه سه ماه به تعویق بیفتد؟ بنده و تک تک اعضای شورا در این خصوص دغدغه داریم. نباید فقط در زمان استیضاح در این خصوص جواب بگیریم. باید روال منظمی داشته باشد. در جلسات مختلف این موضوع بارها تذکر داده شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظام پرداخت دستمزد متمرکز تصریح کرد: چطور یک مدیر پاداش می گیرد اما یک کارمند حقوق نمی گیرد؟ تاوان سیاست های ما را پرسنل نباید بدهند. نسبت به رفع این معضلات جدی برخورد کنید. در این شورا در تصمیم گیری رضایت خدا و نفع مردم در نظر گرفته می شود.

در پایان ۸ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و ۱ رای سفید وجود داشت. به این ترتیب شهردار در یک قدمی استیضاح قرار گرفت و روز سه شنبه با امضای ۵ عضو از ۱۵ عضو شورا ، استیضاح اعلام وصول خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار