رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت عصر شنبه در مسجد المهدی (عج) پستک دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا با اشاره به پیوستن پستک به شهر گفت: با توجه به اینکه این محدوده به تازگی به شهر پیوسته است قطعا عقب افتادگی هایی داریم و باید برخورداری ها را برای […]

حرف تازه : سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت عصر شنبه در مسجد المهدی (عج) پستک دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به پیوستن پستک به شهر گفت: با توجه به اینکه این محدوده به تازگی به شهر پیوسته است قطعا عقب افتادگی هایی داریم و باید برخورداری ها را برای مردم این منطقه در نظر بگیریم. وی در ادامه پستک را محله ای وسیع و پرجمعیت معرفی کرد.

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به اینکه در عصر خرد و تعقل به سر می بریم تصریح کرد: امروزه گرچه با حفظ سنت های خودمان می خواهیم شهروند ساکن در محدوده ایران اسلامی باشیم اما نمی توانیم موضوعات روز را تجربه نکنیم و نمی توانیم با ابزارهای سنتی زندگی کیفی را داشته باشیم.

شهردار رشت زبان، چشم و گوش را سه ابزاری معرفی کرد که در صورت استفاده مبتنی بر عقلانیت به خردورزی منتج می شود و اظهار داشت: در جوامع مختلف استفاده کیفی از این سه عنصر برای بهبود جوامع یک اصل هست. ما به دنبال این هستیم انسان های خردورز کنارهم قرار بگیرند و این تعقل ناشی از خردورزی است که جوامع را از گرفتاری نجات می دهد.

وی افزود: نمی توانیم بدون جمع گرایی و صرفا با فردگرایی به توسعه فکر کنیم. 

ثابت قدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار نیست بنده به واسطه مسئولیت خودم در تقابل یا از بالادست به جای شهروندان فکر کنم. 

شهردار رشت ادامه داد: شهروندان گاهی انتظار دارند حتی مشکلاتی که طی چندین سال ایجاد شده است ظرف مدت کوتاهی مثلا شش ماه رفع شود. برای عبوذ از این مسیر انباشته از مشکل راهی نداریم جز اینکه تعقل خود را افزایش دهیم. نباید چیزی بر زبان برانیم یا رفتاری کنیم که از عقلانیت دور شویم. 

ثابت قدم تصریح کرد: نباید وقتمان را تلف کنیم و به حرفهایی که قرار است در راستای خردورزی ما خللی ایجاد کند گوش کنیم. در مسیر عقلانیت و توسعه هستند اقلیتی که این عناصر را در جهت خلاف به کار می گیرند و مسیر عقلانیتی که مردم به دنبالش هستند را کند کنند.

وی افزود: مردم به واسطه مشکلات انباشته شده قبلی خسته اند. حل مشکل وظیفه من مسئول هست نه حرف زدن و تکرار مشکلاتی که خیلی ها ممکن است وجود نداشته باشد یا به انحراف کشیده شده باشد. اینها دردی را از مردم دوا نمی کند.

شهردار رشت اعلام کرد: دلیل و فلسفه حضور ما در کنار مردم و دیدار با آنها، شناسایی مشکلات و به کارگیری ایده های شهروندی برای حل مشکلات مردم است. 

سید محمد علی ثابت قدم با تاکید بر ضرورت مشارکت دوست بودن شهروندان تصریح کرد: شهروند خلاق باید اثر مشارکتش را ببیند و باید پاداش هم داشته باشد. 

وی با اشاره به کارهای زیربنایی و روبنایی گفت: زمین ورزشی، مسیر دسترسی، در متن قرار گرفتن محدوده و آبهای سطحی از آن جمله است.

شهردار رشت در پایان به مشکلات حمل و نقلی محدوده پستک اشاره کرد: سیاست شهرداری حمل و نقل عمومی است و سعی می کنیم ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را در این محدوده افزایش بدهیم.

ثابت قدم با اشاره به اینکه در اوایل سال آینده دیدار مجددی با مردم این محله خواهد داشت تا نتایج بعضی موضوعات مشاهده شود به صحبت های خود پایان داد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین براتی مشاور شهردار، محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک و علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از جمله حاضرین در مراسم بودند. 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار