رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : محمود باقری خطیبانی در نشست خبری حزب اراده ملت ایران تشکیلات گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت.  عضو شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود گفت: هنوز در شهر رشت به عنوان یک غربتی هستم و این را به من نسبت می دهند. در جمع دوستان تحصیل کرده ای هستم که معلم هستند […]

حرف تازه : محمود باقری خطیبانی در نشست خبری حزب اراده ملت ایران تشکیلات گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود گفت: هنوز در شهر رشت به عنوان یک غربتی هستم و این را به من نسبت می دهند. در جمع دوستان تحصیل کرده ای هستم که معلم هستند و در جمع افراد تحصیل کرده و معلم صحبت کردن کار سختی است.

وی ادامه داد: من محمود باقری هستم که چوب جریانات حزبی و جناح بندی ها را به اندازه کافی خورده ام. با آقای محجوب حزب کارگر را در گیلان به وجود آوردیم. اما برای رای نه به سراغ اصلاح طلبان رفتم نه اصولگرایان. اعتبار سی و چند ساله خودم را آوردم.

عضو شورا در ادامه گفت: در جریانات حزبی همین امروز در همین گیلان افرادی هستند که در شهرداری رشت کار تجاری و اقتصادی می کنند. چه این طرف چه آن طرف. چرا نباید در برابر کسی که حقوق گیلانی را ضایع می کند داد بزنم ؟

محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه علم آکادمیک ندارم اما به چند کارگاه این شهر و استان سر زده ام اظهار داشت: به عنوان مثال فردی می گوید من کفپوش ویبره می زنم. آن چیزی که شما می آورید فشاری است و قیمت ویبره در فروش بالاتر از فشاری است. آن چیزی که به اسم سنگفرش آوردید متری ۴۰ هزار تومان تعریف شده است و من با ۸ سال ضمانت از آن ارزان تر می دهم.

وی با اشاره به صحبت های روزهای اخیر خود در خصوص ولنگاری در پیاده رشت توضیح داد: ولنگاری فقط مسائل اخلاقی و اجتماعی نیست. ولنگاری در مساله اقتصادی بدتر از آن است. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت بار دیگر خاطر نشان کرد: کارگران و مربیان ورزشی ماه ها حقوق نگرفته اند. با آن کار عمرانی بزرگ شورای سوم، شهرداری را با ۸ میلیارد بدهی تحویل گرفتیم امروز بدون صورت وضعیت ۲۵۰ میلیارد تومان بدهکار شده است بعد سپیدرود را هم می خواهیم بخریم.

محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه بنده در سپیدرود بازی کرده ام گفت: در این سی سال در هیئت مدیره این تیم بودم. سال ۹۴ بودجه ما حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بود که حدود ۶۰ درصد آن محقق شده است. این را باید شهردار جواب بدهد. باید اگر این بودجه محقق می شد ۲۵ درصد بالاتر از آن را به عنوان بودجه می بستیم و حالا ۸۵۰ میلیارد تومان بستیم و ۲۹ تا ۳۰ درصد آن محقق شده است. ما که تا برج ده ۳۰ درصد بودجه را محقق کردیم و پول بیمه همکاران را کم می کنیم اما به حساب نمی ریزیم، رفتگر حقوقش سه ماه عقب افتاده است چطور می خواهیم با توجه به هزینه های بالای لیگ یک دنبال تیمداری برویم؟

وی افزود: پیاده راه به اصطلاح فرهنگی را به یک شرکت اصفهانی دادیم سی نفر را آورد فقط در یک مرحله ۹۸۰ میلیون تومان از ما گرفت و ما ساختمان و تمام امکانات را دادیم، این شده است! ۳۰۰ درصد انحراف بودجه. من می گویم ۱۰۰۰ درصد. من به اینجا رسیدم که بالای هزار درصد است. به من میگفتند شخص شهردار گفته است تیربرق را از شرکت …. بخری. می گویند لامپ ها را دانه ای ۳ میلیون و پانصد تا ۴ میلیون تومان کار کرده است! من اینها را می گویم ولنگاری شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شعار ما انسان محوری است گفت: ۲۴۰۰ نیرو و پرسنل داریم در حدود یک سال و نیم بیش از ۳۵۰۰ تا ابلاغ و جابجایی داشته است. واقعا باید نمره قبولی بدهیم؟

باقری خطیبانی افزود: در صحن علنی هم گفته ام. از دوران مشروطیت تا به امروز ضعیف ترین شورا، شورای چهارم است. از دوران میرزا خلیل تا امروز، ملتهب ترین دوران شهرداری است.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری باید با چرخیدن چرخ کارخانه ها کم شود تصریح کرد: بهترین کارخانه لوله سازی را در چهارراه شهرک صنعتی داریم چند شب پیش ۱۵۰ تریلی در مسکن مهر صف کشیده بودند. از تهران و قزوین لوله آمد. بعد چطور می خواهد مشکل بیکاری ما کم شود؟ 

باقری خطیبانی با بیان اینکه قیمت ما را آقای شهردار فهمیده است اظهار داشت: آقای شهردار کاملا آدم باهوشی است. 

وی افزود: اصلا ما شورایی نداریم. اولین نهاد ناظر ما باید باشیم. همه می گویند انحراف ۳۰۰ درصدی در پیاده راه وجود دارد. عضو شورایی که رقمش در تهاتر باشد دیگر نمی تواند داد بزند. من داد می زنم می گویند آقای باقری تند است. به خدا من تند نیستم من کندم… من می گویم شورا دارد به انحراف می رود. شهردار دارد شورا را به انحراف می برد.

عضو شورا در ادامه به موضوع بدهکاران دانه درشت پرداخت و گفت : جدولی جلوی خانه بدهکاران گذاشتند، من لبنان و سوریه رفتم اسرائیلی ها آنطور جدول نگذاشتند! می گویند ” ب ـ ت . آ ” . من سوال کردم آقای شهردار شما با کدام حکم شرعی این کار را می کنید؟ ساختمانی هست در پل بوسار. ۴ میلیارد تومان بدون مجوز شورا یعنی شورا هیچ. 

باقری خطیبانی ادامه داد: صدای من هست بروند شکایت کنند. یک میلیارد تومان وام گرفته است. پنج تا دکه بدون مصوبه شورا داده است. یکسال است شورا را تحویل نمی گیرد دکه ها را بردارد.

وی تصریح کرد: ایشان ۱۵ نفر ما را قبول ندارد. پیش من بارها از دیگران حرف زده است. من تعجب کردم. در مورد کسی که برایش برادری کرده است آنطور می گوید در رابطه با من چه می گوید؟ از برخی نمایندگان هم می گوید. 

باقری خطیبانی گفت: در انتخاب افراد در شورا اگر حزبی و جناحی کار کنیم به جایی نمی رسیم. طاقت منتقدینمان را نداریم. باید آدم های سالم را انتخاب کنیم. تا زمانیکه بگوییم حزب به جایی نمی رسیم.

این عضو شورا ادامه داد: روزی خواهم گفت چه کسانی با آقای شهردار شبانه می نشینند…

وی افزود: شش ماه است شهردار اسپانسر آن شرکت است. دارند قانع را قربانی می کنند. روز رشت که برگزار شد داد من این بود که قانع مسئولش نیست. قانع را بردند. چند طرف را بازی داده است. 

باقری با اشاره به بودجه ۱۲۰۰ میلیاردی سال بعد گفت: این یعنی شهردار فهمیده است که شورا نداریم. 

عضو شورا در پایان سخنان خود گفت: من عملکردی نداشتم. فقط توانستم حرف ها را بزنم. بدترین دوران زندگی من همین دوران بوده است. صدم درصد احتمال دارد من دوباره بیایم.

حرف تازه محتوای صحبت های این عضو شورا را تایید یا تکذیب نمی کند و صرفا جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی دقیق این اظهارات منتشر شده است. فایل صوتی این اظهارات در تحریریه حرف تازه موجود است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار