رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه: فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:  ما بشدت و با قدرت از این قضیه شفاف‌سازی هزینه تبلیغاتی کاندیداها حمایت می‌کنیم. بسیار کار خوب و نیکویی است که بفهمیم چه کسانی دست و دلباز هستند و چه کسانی ناخن خشک هستند. یک زمانی ما یک سری کاندیدا داشتیم که واقعاً خیلی لطف و محبت […]

حرف تازه: فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:  ما بشدت و با قدرت از این قضیه شفاف‌سازی هزینه تبلیغاتی کاندیداها حمایت می‌کنیم. بسیار کار خوب و نیکویی است که بفهمیم چه کسانی دست و دلباز هستند و چه کسانی ناخن خشک هستند. یک زمانی ما یک سری کاندیدا داشتیم که واقعاً خیلی لطف و محبت داشتند، سیب زمینی می‌دادند و مرغ یخ زده رو همین‌طور پشت وانت می‌ریختند و پخش می‌کردند؛ در بحث نخود و لوبیا که اساساً دست‌شان به کم نمی‌رفت، فراوان در اختیار عموم قرار می‌دادند و خلاصه با شعار«نمک گیر کن، رأی جمع کن!» پیش می‌رفتند.اما متأسفانه آن روند ادامه پیدا نکرد و کاندیداهای بعدی از این ولخرجی‌ها نکردند.
 
به‌عنوان نمونه یکی از کاندیداها اعلام کرده که هزینه ستاد تبلیغاتیش فقط شصت میلیون تومان بوده، که بنده حساب کردم، پول چای و قند و شکلات افراد حاضر در ستاد می‌شود و این نشان می‌دهد کاندیدایی که در این دوران فکر سیب زمینی و نخود سر سفره مردم نیست، بعداً قرار است چه کار کند؟! هرچند کسانی که وانت وانت مرغ یخ زده هم به ما دادند و قرار بود نفت سر سفره‌مان بیاورند در نهایت یک چیز دیگری سر سفره‌مان آوردند که خارجی‌ها به آن «لایک» می‌گویند. ما از قضیه کمک‌های مالی مفسدان اقتصادی به کاندیداها هم حمایت می‌کنیم.
 
اینکه یک مفسد اقتصادی در زمان یک دولت پول‌ها را هاپولی کند و به یک دولت دیگر کمک کند، نشان می‌دهد که چرا دلواپسان دلخور شده‌اند. اساساً دلواپسان در مورد مفسدان اقتصادی بر این باورند که این عزیزان در دولت‌های قبل از دولت نهم رشد و پرورش یافته‌اند. آن عکس‌هایی هم که شما دیده اید که به آنها مدال و تقدیرنامه می‌دهند، تمام‌شان فوتوشاپ است. این بزرگواران در زمان دولت‌های نهم و دهم درگیر صافکاری ماشین‌شان بوده و هیچ فعالیت اقتصادی نداشته‌اند. نهایتاً سه یا چهار بار از جلوی یک بانک رد شده و از شیشه بانک به جای آینه استفاده کرده و سر و وضع‌شان را چک کرده‌اند. پس این فرضیه کاملاً درست است و دلواپسان راست می‌گویند.
بنده خاطرم است که یک بار به یک ستاد انتخاباتی رفتم فکر کردم اشتباهی میدان میوه و تره بار رفته ام، یک طرف«گرمک» و «دستنبو» می‌دادند، یک سمت دیگر یکی فریاد می‌زد«نخود درجه یک، کم نفخ!» و یک جای دیگر هم «سمنوی عمه لیلا» می‌دادند. وجداناً آدم با مراجعه به این ستادها سیر به خانه برمی‌گشت. حتی خاطرم است که مادرم در آن دوران شام نمی‌پخت و می‌گفت:‌ «برید ستاد فلانی خودتون رو سیر کنید!» حالا دولت یازدهم می‌خواهد هزینه‌های کاندیداها شفاف اعلام شود؟ اینکه یک کاندیدا مرغ و سیب زمینی و خیار به مردم ندهد، هنر کرده است؟ اتفاقاً در این یک فقره حق با دلواپسان است، ما امیدواریم در انتخابات بعدی کاندیداهایی بیایند که به فکر معیشت مردم، حداقل در همان دوران تبلیغات انتخاباتی باشند، خصوصاً اگر گوشت راسته گوسفندی، باقالی، برنج دان، پرتقال و نوشابه هم بدهند که ما بیش از پیش به این عزیزان علاقه‌مند می‌شویم.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار