رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵
  • الخميس ۲۶ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Thursday 23 February

حرف تازه: فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:  ما بشدت و با قدرت از این قضیه شفاف‌سازی هزینه تبلیغاتی کاندیداها حمایت می‌کنیم. بسیار کار خوب و نیکویی است که بفهمیم چه کسانی دست و دلباز هستند و چه کسانی ناخن خشک هستند. یک زمانی ما یک سری کاندیدا داشتیم که واقعاً خیلی لطف و محبت […]

حرف تازه: فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:  ما بشدت و با قدرت از این قضیه شفاف‌سازی هزینه تبلیغاتی کاندیداها حمایت می‌کنیم. بسیار کار خوب و نیکویی است که بفهمیم چه کسانی دست و دلباز هستند و چه کسانی ناخن خشک هستند. یک زمانی ما یک سری کاندیدا داشتیم که واقعاً خیلی لطف و محبت داشتند، سیب زمینی می‌دادند و مرغ یخ زده رو همین‌طور پشت وانت می‌ریختند و پخش می‌کردند؛ در بحث نخود و لوبیا که اساساً دست‌شان به کم نمی‌رفت، فراوان در اختیار عموم قرار می‌دادند و خلاصه با شعار«نمک گیر کن، رأی جمع کن!» پیش می‌رفتند.اما متأسفانه آن روند ادامه پیدا نکرد و کاندیداهای بعدی از این ولخرجی‌ها نکردند.
 
به‌عنوان نمونه یکی از کاندیداها اعلام کرده که هزینه ستاد تبلیغاتیش فقط شصت میلیون تومان بوده، که بنده حساب کردم، پول چای و قند و شکلات افراد حاضر در ستاد می‌شود و این نشان می‌دهد کاندیدایی که در این دوران فکر سیب زمینی و نخود سر سفره مردم نیست، بعداً قرار است چه کار کند؟! هرچند کسانی که وانت وانت مرغ یخ زده هم به ما دادند و قرار بود نفت سر سفره‌مان بیاورند در نهایت یک چیز دیگری سر سفره‌مان آوردند که خارجی‌ها به آن «لایک» می‌گویند. ما از قضیه کمک‌های مالی مفسدان اقتصادی به کاندیداها هم حمایت می‌کنیم.
 
اینکه یک مفسد اقتصادی در زمان یک دولت پول‌ها را هاپولی کند و به یک دولت دیگر کمک کند، نشان می‌دهد که چرا دلواپسان دلخور شده‌اند. اساساً دلواپسان در مورد مفسدان اقتصادی بر این باورند که این عزیزان در دولت‌های قبل از دولت نهم رشد و پرورش یافته‌اند. آن عکس‌هایی هم که شما دیده اید که به آنها مدال و تقدیرنامه می‌دهند، تمام‌شان فوتوشاپ است. این بزرگواران در زمان دولت‌های نهم و دهم درگیر صافکاری ماشین‌شان بوده و هیچ فعالیت اقتصادی نداشته‌اند. نهایتاً سه یا چهار بار از جلوی یک بانک رد شده و از شیشه بانک به جای آینه استفاده کرده و سر و وضع‌شان را چک کرده‌اند. پس این فرضیه کاملاً درست است و دلواپسان راست می‌گویند.
بنده خاطرم است که یک بار به یک ستاد انتخاباتی رفتم فکر کردم اشتباهی میدان میوه و تره بار رفته ام، یک طرف«گرمک» و «دستنبو» می‌دادند، یک سمت دیگر یکی فریاد می‌زد«نخود درجه یک، کم نفخ!» و یک جای دیگر هم «سمنوی عمه لیلا» می‌دادند. وجداناً آدم با مراجعه به این ستادها سیر به خانه برمی‌گشت. حتی خاطرم است که مادرم در آن دوران شام نمی‌پخت و می‌گفت:‌ «برید ستاد فلانی خودتون رو سیر کنید!» حالا دولت یازدهم می‌خواهد هزینه‌های کاندیداها شفاف اعلام شود؟ اینکه یک کاندیدا مرغ و سیب زمینی و خیار به مردم ندهد، هنر کرده است؟ اتفاقاً در این یک فقره حق با دلواپسان است، ما امیدواریم در انتخابات بعدی کاندیداهایی بیایند که به فکر معیشت مردم، حداقل در همان دوران تبلیغات انتخاباتی باشند، خصوصاً اگر گوشت راسته گوسفندی، باقالی، برنج دان، پرتقال و نوشابه هم بدهند که ما بیش از پیش به این عزیزان علاقه‌مند می‌شویم.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار