رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵
  • الجمعة ۲۷ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Friday 24 February

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح چهارشنبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مزایده املاک و فروش دارایی های شهرداری گفت: سوال ما این است آیا بدون مجوز شورا ، شهرداری مجاز به فروش دارایی های خود می باشد؟! رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی رشت مشخصا به […]

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح چهارشنبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مزایده املاک و فروش دارایی های شهرداری گفت: سوال ما این است آیا بدون مجوز شورا ، شهرداری مجاز به فروش دارایی های خود می باشد؟!

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی رشت مشخصا به پروژه های سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: دوستان در شهرداری توجیهات بودجه را به عنوان ضمیمه دارند اما هیچگاه این توجیهات جز به جز به تایید شورا نرسیده است. به همین دلیل فروش دارایی ها باید با مجوز شورا باشد.

علوی پس از ارائه توضیحاتی از سوی واحد حقوقی شورا با اشاره به پروژه سرمایه گذاری زیتون اظهار داشت: شنیده شده است در خصوص پروژه زیتون تفاهم نامه ای با شرکت بازنشستگی بسته شده است. گفته می شود این شرکت دولتی است. این موضوع را جهت استحضار و تنویر همکاران شورا عرض می کنم که هرگونه فروش و مزایده املاک و دارایی های شهرداری باید با مجوز شورا باشد.

وی ادامه داد: بارها در سال جاری تذکرات متفاوتی به شهرداری داده ایم و نسبت به مناقصات و فراخوان های خارج از سقف بودجه هشدار دادیم و خواستیم خودداری شود.

سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: طی نامه ای خواستیم تمامی مناقصات به همراه رقم مصوب شورا و رقم قرارداد بسته شده به شورا ارسال شود مواردی را سراغ دارم که از رقم مصوب شورا بالاتر بوده است. در صورتیکه چنین باشد شورا می ماند برای تسویه بدهی ها!

سید امیرحسین علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه های جشن و پذیرایی شهرداری مرکز جدا از هزینه سازمان ها و مناطق است گفت: با این حساب شهرداری مرکز حدود ۹۰۰ میلیون تومان در سال هزینه پذیرایی داشته است!

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه امسال جشن های زیادی هم نداشته ایم افزود: با توجه به وضعیت مالی شهرداری رشت انتظار کمیسیون این است که سیاست های شهرداری رشت در راستای صرفه جویی باشد.

وی با اعلام اینکه هزینه های جاری نزدیک به دو برابر سال ۹۲ شده است خاطر نشان کرد: امسال در بودجه ای که ارائه خواهد شد هزینه ها را با سال ۹۲ خواهیم سنجید و مورد به مورد بررسی خواهیم کرد.

علوی این هزینه را ظلمی به بدنه شهرداری دانست و اظهار داشت: بخشی از بی پولی هایی که به شهرداری تحمیل شده به واسطه همین هزینه های بالایی است که به وجود آمده است. 

وی هزینه های جشن و پذیرایی شهرداری رشت را سرسام آور خواند و تاکید کرد: تدوین سیاست های بودجه ای سال آینده در راستای کاهش هزینه های جاری بدون آسیب به بدنه شهرداری باشد و این به معنای پرداخت کمتر اضافه کار نیروهای شهرداری نیست.

در نهایت با توجه به تعهداتی که برای شهرداری رشت به وجود آمده است و هزینه هایی که انجام شده اما پرداخت نشده است همچنین به دلیل حضور برخی نیروها مثل ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ و بخش های دیگر تا پاسی از شب با این افزایش ردیف اعتباری مرکز به صورت مشروط موافقت شد.

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه همچنین در این جلسه در مورد لایحه مشوق های عوارضی برای بناهای فرهنگی و سینماها، ضمن تاکید بر حمایت از سینما ها و مسائل فرهنگی موافقت خود را اعلام کرد و گفت: این لایحه با موافقت همه اعضای کمیسیون به تصویب رسید و سرمایه گذار تا ۱۰ سال حق تغییر کاربری سینما را ندارد.

سید امیرحسین علوی در خصوص حمایت مالی از تیم فوتسال بانوان می رشت سپیدرود با بیان اینکه من با تمام دغدغه های اعضای کمیسیون در این خصوص موافقم گفت: اگر قرار است ایرادی به این موضوعات و عدم صداقت شهرداری در این زمینه بگیریم باید به شخص آقای شهردار ایراد گرفته شود نه به کسانی که در رده های پایین تری کار می کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: این تیم جایگاه خوبی در لیگ دارد و انصاف هم نیست که به هر دلیلی نیمه کاره دست تیم را رها کنیم. 

وی پیشنهاد داد: مبلغی را تعیین کنیم که امسال این تیم مسابقات را به پایان برساند و سال آینده شهرداری اگر قصد تیم داری دارد تعیین تکلیف کند و با ادغام این دو تیم یک تیم را راهی مسابقات کند.

سید امیرحسین علوی ضمن مخالفت صریح با تیم داری سازمان عمران و بازآفرینی گفت: پیشنهاد می دهم ۱۰۰ میلیون تومان به این تیم که نتایج خوبی هم گرفته است کمک کنیم.

در نهایت این پیشنهاد مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار