رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح چهارشنبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مزایده املاک و فروش دارایی های شهرداری گفت: سوال ما این است آیا بدون مجوز شورا ، شهرداری مجاز به فروش دارایی های خود می باشد؟! رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی رشت مشخصا به […]

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح چهارشنبه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مزایده املاک و فروش دارایی های شهرداری گفت: سوال ما این است آیا بدون مجوز شورا ، شهرداری مجاز به فروش دارایی های خود می باشد؟!

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی رشت مشخصا به پروژه های سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: دوستان در شهرداری توجیهات بودجه را به عنوان ضمیمه دارند اما هیچگاه این توجیهات جز به جز به تایید شورا نرسیده است. به همین دلیل فروش دارایی ها باید با مجوز شورا باشد.

علوی پس از ارائه توضیحاتی از سوی واحد حقوقی شورا با اشاره به پروژه سرمایه گذاری زیتون اظهار داشت: شنیده شده است در خصوص پروژه زیتون تفاهم نامه ای با شرکت بازنشستگی بسته شده است. گفته می شود این شرکت دولتی است. این موضوع را جهت استحضار و تنویر همکاران شورا عرض می کنم که هرگونه فروش و مزایده املاک و دارایی های شهرداری باید با مجوز شورا باشد.

وی ادامه داد: بارها در سال جاری تذکرات متفاوتی به شهرداری داده ایم و نسبت به مناقصات و فراخوان های خارج از سقف بودجه هشدار دادیم و خواستیم خودداری شود.

سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: طی نامه ای خواستیم تمامی مناقصات به همراه رقم مصوب شورا و رقم قرارداد بسته شده به شورا ارسال شود مواردی را سراغ دارم که از رقم مصوب شورا بالاتر بوده است. در صورتیکه چنین باشد شورا می ماند برای تسویه بدهی ها!

سید امیرحسین علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه های جشن و پذیرایی شهرداری مرکز جدا از هزینه سازمان ها و مناطق است گفت: با این حساب شهرداری مرکز حدود ۹۰۰ میلیون تومان در سال هزینه پذیرایی داشته است!

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه امسال جشن های زیادی هم نداشته ایم افزود: با توجه به وضعیت مالی شهرداری رشت انتظار کمیسیون این است که سیاست های شهرداری رشت در راستای صرفه جویی باشد.

وی با اعلام اینکه هزینه های جاری نزدیک به دو برابر سال ۹۲ شده است خاطر نشان کرد: امسال در بودجه ای که ارائه خواهد شد هزینه ها را با سال ۹۲ خواهیم سنجید و مورد به مورد بررسی خواهیم کرد.

علوی این هزینه را ظلمی به بدنه شهرداری دانست و اظهار داشت: بخشی از بی پولی هایی که به شهرداری تحمیل شده به واسطه همین هزینه های بالایی است که به وجود آمده است. 

وی هزینه های جشن و پذیرایی شهرداری رشت را سرسام آور خواند و تاکید کرد: تدوین سیاست های بودجه ای سال آینده در راستای کاهش هزینه های جاری بدون آسیب به بدنه شهرداری باشد و این به معنای پرداخت کمتر اضافه کار نیروهای شهرداری نیست.

در نهایت با توجه به تعهداتی که برای شهرداری رشت به وجود آمده است و هزینه هایی که انجام شده اما پرداخت نشده است همچنین به دلیل حضور برخی نیروها مثل ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ و بخش های دیگر تا پاسی از شب با این افزایش ردیف اعتباری مرکز به صورت مشروط موافقت شد.

سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه همچنین در این جلسه در مورد لایحه مشوق های عوارضی برای بناهای فرهنگی و سینماها، ضمن تاکید بر حمایت از سینما ها و مسائل فرهنگی موافقت خود را اعلام کرد و گفت: این لایحه با موافقت همه اعضای کمیسیون به تصویب رسید و سرمایه گذار تا ۱۰ سال حق تغییر کاربری سینما را ندارد.

سید امیرحسین علوی در خصوص حمایت مالی از تیم فوتسال بانوان می رشت سپیدرود با بیان اینکه من با تمام دغدغه های اعضای کمیسیون در این خصوص موافقم گفت: اگر قرار است ایرادی به این موضوعات و عدم صداقت شهرداری در این زمینه بگیریم باید به شخص آقای شهردار ایراد گرفته شود نه به کسانی که در رده های پایین تری کار می کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: این تیم جایگاه خوبی در لیگ دارد و انصاف هم نیست که به هر دلیلی نیمه کاره دست تیم را رها کنیم. 

وی پیشنهاد داد: مبلغی را تعیین کنیم که امسال این تیم مسابقات را به پایان برساند و سال آینده شهرداری اگر قصد تیم داری دارد تعیین تکلیف کند و با ادغام این دو تیم یک تیم را راهی مسابقات کند.

سید امیرحسین علوی ضمن مخالفت صریح با تیم داری سازمان عمران و بازآفرینی گفت: پیشنهاد می دهم ۱۰۰ میلیون تومان به این تیم که نتایج خوبی هم گرفته است کمک کنیم.

در نهایت این پیشنهاد مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار