رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January
وزیر ازتباطات در رودسر:

نقطه کور جاده‌‌ها برطرف می‌شود

حرف تازه : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت‌دار می‌شوند و ۱۳۳ روستا دارای سیستم قدیمی wnn هستند که نمی‌توان روی آنها اینترنت نصب کرد و به صورت جداگانه اینترنت به آنها داده می‌شود. محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به فعالیت‌های سه سال و […]

حرف تازه : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت‌دار می‌شوند و ۱۳۳ روستا دارای سیستم قدیمی wnn هستند که نمی‌توان روی آنها اینترنت نصب کرد و به صورت جداگانه اینترنت به آنها داده می‌شود.

محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به فعالیت‌های سه سال و نیم گذشته دولت اشاره و اظهار کرد: سیاست دولت بیشتر در امر توسعه‌ای بوده و تلاش شده با توجه به فشارهای خارجی و تحریم‌ها و بد‌عهدی‌های کشورهای مختلف، با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشورت قوای سه‌گانه و حمایت ملت مشکلات را برطرف کند.

وی آرامش امروز کشور را مدیون هماهنگی و همزبانی با رهبری، مردم و مسؤولان دانست و گفت: در کشورهای حاشیه‌ای و منطقه‌ای مشکلات بسیار زیادی وجود دارد اما با هوشمندی مقام معظم رهبری این مشکلات در کشور دیده نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آنها که ما را به بی‌ثباتی و برهم زدن منطقه متهم می‌کردند امروز خود برای ایجاد امنیت در منطقه و مبارزه با تروریست دست نیاز به سوی ایران دراز کرده‌اند و این اقتدار را مدیون جوانان و شهدایی هستیم که توانستند امنیت داخلی را فراهم کنند و جنگ با تروریست‌ها را به خارج از مرزها بکشانند و افتخاری بزرگ است که کشورهایی مانند سوریه و عراق جوانان ما را الگوی مبارزه خود با استکبار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت طی مدت فعالیت خود به دنبال جناح و حزب نبوده و با رأی مردم انتخاب شده است، گفت: دولت توانست در این مدت مشکلات داخلی و منطقه‌ای را برطرف کند و روابط خارجی را بهبود بخشیده و امیدواریم با حفظ همبستگی انتخابات سالم داشته باشیم و زمانی که مردم تصمیم گرفتند کسی را انتخاب کنند در طول چهار سال تاوان آن را نپردازند.

واعظی دلیل سفر دو روزه خود به گیلان و شهرستان رودسر را بررسی مشکلات و اختصاص اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و یادآور شد:  برای توسعه کابل چابکسر، سوئیچ برخی از مناطق رودسر، ارتباط نسل سوم و چهارم تلفن همراه تلاش ویژه‌ای صورت می‌گیرد و قول می‌دهم ابتدا کار نسل سوم انجام و بعد نسل چهارم راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت‌دار می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۳۳ روستا دارای سیستم قدیمی wnn هستند که نمی‌توان روی آنها اینترنت نصب کرد و به صورت جداگانه اینترنت به آنها داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هیچ جاده‌‌ای در کشور نقطه کور نخواهد داشت، تصریح کرد: مشکلات آنتن‌دهی ایرانسل، همراه اول و رایتل بررسی و برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان رودسر را توسعه می‌یابد، اظهار کرد: شبکه انتقال در رودسر چهار برابر و پهنای باند آن سه برابر شده و تاکنون ۳۹ میلیارد تومان  برای فناوری و ارتباطات این شهرستان سرمایه‌گذاری شده و تا پایان دولت یازدهم ۳۷ میلیارد تومان دیگر نیز در این رودسر سرمایه‌گذاری می‌شود.

واعظی تعداد کاربران اینترنت در ابتدای دولت فعلی را ۳٫۵ میلیون نفر عنوان کرد و یادآور شد: اکنون پهنای باند اینترنت کشور چهار هزار گیگابیت و حدود ۳۸ میلیون کاربر رسیده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور اظهار کرد: در حوزه فعالیت بنده دو شهرستان رودسر و املش، ۶ بخش و هفت شهر وجود دارد و باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های این دو شهرستان توسعه پیدا کند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه شبکه کابل در چابکسر کند بوده و نیاز به توسعه دارد، افزود: چابکسر ورودی شهرستان رودسر بوده و کابل‌های آن نیاز به توسعه دارد.

وی هوشمندسازی رودسر را امری ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم بقیه شهرهای رودسر با توجه به موقعیت گردشگری آنها هوشمندسازی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو پروژه ملی راه ارتباطی کلاچای‌ـ رحیم‌آباد‌ـ‌قزوین و دانشکده شرق گیلان در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات این راه ارتباطی هر چه سریع‌تر به پایان برسد و دانشکده فنی شرق گیلان نیز امسال دارای ردیف اعتباری شده و نیازمند توجه ویژه است.

فارس

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار