رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January
روایت رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست با طیب‌نیا و سیف؛

دلار کمتر از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان می‌شود

حرف تازه : محمدرضا پور ابراهیمی گفت: در نشست امروز، پیش بینی رئیس بانک مرکزی بر این اساس بود که قیمت دلار به کمتر از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار می‌‌رسد. محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه‌ای با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس […]

حرف تازه : محمدرضا پور ابراهیمی گفت: در نشست امروز، پیش بینی رئیس بانک مرکزی بر این اساس بود که قیمت دلار به کمتر از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار می‌‌رسد.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه‌ای با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی با موضوع بررسی افزایش نرخ دلار خبرداد و گفت: روی این موضوع بحث و گفت‌وگو شد و ۲ تصمیم جهت کاهش نرخ ارز گرفته شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پورابراهیمی گفت: در تصمیم کوتاه مدت مقرر شد تا ارز تک نرخی شود و در راهبرد بلندمدت مقرر شد دولت از ابزارهای لازم به منظور کاهش نرخ ارز بهره‌ گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دیگر موارد بررسی شده در این نشست اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از نوسانات نرخ ارز با فضای روانی در بازار و بخشی با مسائل اقتصادی ارتباط دارد، دولت تمهیدات لازم را برای مدیریت بازار ارز در دستورکار قرار داده و با توجه به اظهارات سی و طیب نیا در جلسه امروز و تمهیدات اتخاذ شده و اقدامات چند روز اخیر، قیمت ارز به نرخ‌های پایین تر از نرخ های موجود در بازار کاهش خواهد یافت.

پورابراهیمی بر همین اساس ادامه داد:‌ در این نشست، پیش بینی رئیس بانک مرکزی براین اساس بود که قیمت دلار به کمتر از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار می‌شود.

«در ادامه جلسه نیز مکانیزم‌های انجام این کار نیز توسط بانک مرکزی پیش‌بینی شده و موارد مرتبط در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در نهایت پس از مباحث مطروحه در جلسه این اطمینان برای کمیسیون ایجاد شده که اقداماتی که اخیرا در بازار ارز به وجود آمده با مدیریت صحیح و مداخله بانک مرکزی باعث دستیابی به نتیجه مورد نظر شود. مکانیزم‌های مداخله بانک مرکزی مورد بررسی قرارگرفت که این مکانیزم ها براساس رویکرد شفافیت اطلاعات در این مداخله است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایجاد بورس ارز، یکسان سازی نرخ ارز، استفاده از ظرفیت پیمان‌های پولی دو و یا چند جانبه و استفاده از کارت‌های بین‌المللی مشترک و موضوع نگهداری حساب‌های ارزی برای مشتریانی که به شکلی می‌خواهند منابع ارزی خود را نگهداری کنند، سیاست‌های مرتبط با تعادل بین منابع و مصارف ارزی از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز بررسی شد.

پورابراهیمی ادامه داد: موضوع تقاضای غیررسمی بازار ارز مورد بررسی قرار گرفت و اینکه باید دولت تصمیم گیری‌هایی مورد توجه قرار دهد که به موضوع برآوردی که برای ۲۲ میلیون دلار برای انجام کارها در مناطق آزاد و حتی از بابت قاچاق و مصارف ارزی دیگر در بازار غیر رسمی شکل گرفته است،رسیدگی شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: در نهایت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کردند که باید تعادل بخشی بین منابع و مصارف ارزی که عمدتاً به بازار غیررسمی مرتبط می شود مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم با همفکری و هماهنگی که بین دولت و مجلس انجام شده در روزهای آینده بازار ارز در یک وضعیت با ثبات قرار بگیرد.

اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار