رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

امین مهاجری* : در ایامی به سر می بریم که یاد امام و شهدای انقلاب بار دیگر نهال سر سبز این انقلاب را با یاد و راهشان سیراب می کنند و دفتر خاطرات این کشور بار دیگر ورق میخورد تا تجدید خاطره ای شود برای آنان که خود را منتصب به این ملت و کشور می […]

امین مهاجری* : در ایامی به سر می بریم که یاد امام و شهدای انقلاب بار دیگر نهال سر سبز این انقلاب را با یاد و راهشان سیراب می کنند و دفتر خاطرات این کشور بار دیگر ورق میخورد تا تجدید خاطره ای شود برای آنان که خود را منتصب به این ملت و کشور می دانند و یا به تازگی دغدغه سیاسی پیدا کرده اند.
بیش از سی سال از همراه بودن ها، در راه ماندن ها، شاهدان و خیانت کرده ها می گذرد و این ملت می داند که سنگ چه کسانی را باید به سینه بزند، می دانند و نیازی نیست مثل روزهای اول انقلاب راه را مشخص کنند تا برای انعکاس دیانت و سیاست اسلامی قدم بردارند. آنها می دانند و ثابت کردند که در نبود امام حسین علیه السلام، مسلم بن عقیل سفیر ویژه او است، و به جهانیان در این سالها با حضور بی نظیرشان اعلام کردند رهبری برای امت اسلامی همانند سفیری است که باید از آن اطاعت کنیم .
نهم دی یادآور روز پاسداری و حمایت ملت آگاه و بیدار ایران از انقلاب و بیعت آنان با رهبری بود تا به دشمنان نشان دهند همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند. گردهمایی ها و راهپیمایی های نظیر۹ دی، مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در برابر فتنه های آمریکایی و روز بصیرت و میثاق با ولایت و شهدا است زیرا ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با لبیک و اطاعت از فرمان رهبری توطئه دشمنان را خنثی کرده اند . دهه فجر هر سال در این کشور، میعادی است که به دشمنان یادآوری شود ملت با علم به این که فتنه پایان نیافته و تنها رنگ عوض می کند، در صحنه می مانند . باید بدانیم و بارها تکرار کنیم دشمن جرات فتنه میدانی را ندارد، اما اینبار با دندانی تیزتر به دنبال نفوذ و استحاله ارزشها است و حمله به آرمان هایی مانند استکبار ستیزی و ولایت پذیری، تلاش بر ایجاد تفرقه افکنی داخلی و به حاشیه راندن منتقدان دلسوز است .
بعد از انقلاب تاکنون دشمن از توطئه‌های مختلف خود در ابعاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استفاده کرده است، اما ملت با بصیرت و انجام مسئولانه رسالت‌های خود، به حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب ادامه داده است و این موضوع را بارها با رفتارها و اعمال خود ثابت کرده اند که اگر نیاز باشد هر روز را ۹ دی می دانیم، تا دلیلی باشد بر ماندگاری بی قید و شرط انقلاب اسلامی ایران که موجب رهایی دیگر کشورها از ظلم و ستم شود .
باید بدانیم که نفوذ انگلیس و کشورهایی دیگر که ایران را زمانی به زیر سلطه خود درآورده بودند تا از ذخایر این ملت استفاده کنند به یک محدوده زمانی خاصی تعلق ندارد و راه برای نفوذ بسیار است و هر سال بر اساس نوع نیاز مردم طراحی می شود تا از این راه ورود کنند .
چه بهتر است که نمایندگان مجلس و مسئولین که وکیل آحاد مردم هستند با درایت و از خود گذشتگی و بصیرت برای حضور و قانون گذاری بر اساس خط قرمزهای انقلاب قدم بردارند .
مجلسی که راهش در صحیفه امام (ره) مشخص شده است که فرمودند:
” یکی از اموری که نظر آنهایی است که می‌‌خواهند این انقلاب را به شکست برسانند قضیه مجلس است. مجلس یک چیز سهلی نیست کارش. مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقع است. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می‌‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌‌کند . “
قطعا با توجه به ایمان راسخ و اتحاد به عمل و پیروی این ملت از رهبرشان رمزی غیر قابل شکست، و ماندگاری این انقلاب یک معجزه و محبتی از سوی خداوند تبارک و تعالی است.
خدا نکند که واقع بین شویم آن هم از آن نوع واقع بینی که خدا را به عنوان یک واقعیت نبینیم و حذفش کنیم، چون آغاز یک انحراف و بدبختی آن است که وعده ها و معجزات الهی را واقعی نبینیم، و به راحتی از کنارش بگذریم و در زندگی خاموش بمانیم و خود را از راه این انقلاب و ملت جدا کنیم.
مسئولینی که خود را حافظ و ادامه دهنده خون شهدا و امام راحل می دانند باید به دور از هرگونه شعار در عمل، همگام با مردم به جنگ تهدیدهای فرهنگی اقتصادی بروند تا خدای نکرده به هر بهانه ای رگبار بی غیرتی، عفت و حیا جامعه اسلامی شهید پرور را بیش از این قربانی نکند .

*فعال فرهنگی اجتماعی

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار