رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : جلسه مشترک کمیسیون های بهداشت و بودجه شورای اسلامی شهر رشت صبح دوشنبه در عمارت تاریخی شورا برگزار شد. در این جلسه که با حضور سید امیرحسین علوی، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد، سید رضا موسوی روزان و حجت جذب برگزار شد؛ ماده ۱۱ و بخشی از ماده ۱۲ دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت […]

حرف تازه : جلسه مشترک کمیسیون های بهداشت و بودجه شورای اسلامی شهر رشت صبح دوشنبه در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سید امیرحسین علوی، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد، سید رضا موسوی روزان و حجت جذب برگزار شد؛ ماده ۱۱ و بخشی از ماده ۱۲ دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت. مریم تجددی سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

مریم تجددی از پیشنهاد افزایش پنج درصدی عوارض احداث برای متراژهای هزار تا سه هزار خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از نگاه شهرداری دفترکار در طبقه همکف واحد تجاری به شمار می رود.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت در خصوص پارکینگ های واحدهای تجاری نیز گفت: در این مورد فقط عوارض پذیره گرفته می شود.

سید امیر حسین علوی نیز بار دیگر به حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و ارائه پیشنهادات از واحد درامد شهرداری رشت اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارائه بسته های تشویقی جهت ساخت پارکینگ در زیر زمین تاکید کرد و گفت: ساخت وساز در زیر زمین هزینه زیادی دارد و کار را سخت می کند به همین دلیل باید پیشنهادات ویژه ای ارائه شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با افزایش عوارض به ازای بیشتر شدن متراژ مخالفت کرد و افزود: با توجه به اینکه ساخت و ساز رونق چندانی ندارد باید شرایطی را در نظر بگیریم که انبوه سازان تشویق شوند.

وی در پایان گفت: آیا در کوچه و خیابانی که ساخت و ساز انجام نشده است یک انبوه ساز به صورت یکسان ساخت و ساز کند بهتر است یا ساختمان هایی با نظرات و ارتفاع و ظاهر متفاوت ساخته شود؟

فرانک پیشگر هم در ادامه گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مودیان و اشکالاتی که در سیستم های درامد شهرداری و محاسبه عوارض وجود دارد شفاف نبودن نحوه محاسبات می باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد داد: جهت شفاف سازی مالی و اطلاع شهروندان از نحوه محاسبه عوارض که جزء حقوق شهروندی آنها محسوب می شود؛ به همراه فیش عوارض برگه های ضمیمه ای در اختیار شهروندان قرار گیرد که نحوه محاسبه شفاف گردد و این شیوه اجرایی می تواند از رانت ها و فسادهای مالی احتمالی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مهندسی مهندسین متعهد و متخصص داریم که پروانه کارشناسی ماده ۲۷ را دارا هستند تصریح کرد: این مهندسین صلاحیت دار ماهیتا با کارشناسان رسمی تفاوتی ندارند و پیشنهاد من این است که در دفترچه عوارض هر جاییکه اشاره شده از کارشناس رسمی دادگستری استفاده شود واژه کارشناس ماده ۲۷ نیز اضافه شود تا از ظرفیت مهندسین و متخصصین که طبق قانون این اجازه به آنها داده شده استفاده گردد.

جلسه بعدی کمیسیون بودجه به منظور بررسی ادامه دفترچه تعرفه عوارض صبح سه شنبه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار