رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه : وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: همچنین تا ۲ هفته دیگر ۱۱ کیلومتر از بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد. عباس آخوندی در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در روز […]

حرف تازه : وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: همچنین تا ۲ هفته دیگر ۱۱ کیلومتر از بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد.

عباس آخوندی در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در روز ۲۶ آذر ماه امام خمینی فرمان دادند که کامیونداران برای تخلیه بار در بنادر کمک کنند، اظهار داشت: به دلیل اقدامات قابل توجه کامیونداران در آن روز ، ۲۶ آذر را به نام حمل و نقل نامگذاری کردند.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، گفت: در سه روز از نمایشگاه حمل و نقل دستاوردهای شقوق مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از فعالان بخش خصوصی در این عرصه هستند و انواع شرکت های حمل و نقلی در نمایشگاه حضور دارند.

آخوندی ادامه داد: در حوزه جاده‌ای در این نمایشگاه برای اولین بار موضوع روسازی بتنی مطرح می‌شود که این یک فناوری جدید محسوب می‌شود.

وی گفت: روسازی بتنی فناوری جدیدی در بخش جاده‌ای است که مازاد تولید سیمان از این محل مصرف می‌شود.

آخوندی با تاکید بر این که در این نمایشگاه از انواع فناوری‌های جدید در بخش‌های مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: در چند روز آینده ۵۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های کشور به افتتاح می‌رسد که با این دوربین‌ها اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم می‌گذاریم و ایمنی جاده‌ها ارتقا می‌یابد.

وی افزود: همچنین سیستم مدیریت پل‌ها در راه‌آهن را داریم برخی از این پل‌های راه‌آهن قدیمی هستند و برای مقاوم سازی آنها در برابر زلزله و بادهای محوری اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های راهسازی در طول چند روز گذشته گفت: پروژه افتتاح ۱۱ کیلومتر از آزادراه منجیل–رودبار که گلوگاه این محور محسوب می‌شد تا دو هفته دیگر به افتتاح می‌رسد. همچنین قطعه چهارم پروژه حرم تا حرم بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بندری فردا شب قرارداد سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پسکرانه‌های بنادر به امضا می‌رسد.

آخوندی گفت: در حال حاضر شش هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های دستگاه‌های ثبت تخلف سرعت مشغول به کار هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: جزئیات این قرارداد بعد از امضا اعلام می‌شود.

ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار