رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

بهزاد مقدم نیا* –  کیفیت نامطلوب آسفالت وچاله وچوله های ناشی ازآن یکی از دغدغه های مهم شهروندان رشت طی سالهای گذشته بوده ومی باشد. وجود چاله های عمیق دروسط معابر و در شرایطی که کمتر از یکماه از ریخته شدن آسفالت در آن نقطه میگذرد واقعیت تلخی است که در بسیاری از نقاط شهر […]

بهزاد مقدم نیا* –  کیفیت نامطلوب آسفالت وچاله وچوله های ناشی ازآن یکی از دغدغه های مهم شهروندان رشت طی سالهای گذشته بوده ومی باشد.

وجود چاله های عمیق دروسط معابر و در شرایطی که کمتر از یکماه از ریخته شدن آسفالت در آن نقطه میگذرد واقعیت تلخی است که در بسیاری از نقاط شهر به وضوح قابل مشاهده است.

برای وضعیت نابسامان آسفالت رشت می توان دلایل متعددی نام برد که مورد تائید کارشناسان این امر می باشد. بسیاری از کارشناسان نامناسب بودن دمای کارخانه آسفالت به منظور گرم کردن قیر،کوبیدگی ناکافی آسفالت و… را از جمله دلایل مهم کیفیت نامطلوب آسفالت رشت می دانند.

در ابتدای فعالیت شورای چهارم رشت کارگروه آسفالت تشکیل و قراربود معضل آسفالت رشت پس از سالها توسط راه حل های این کارگروه برطرف شود.

متاسفانه این موضوع نیز پاسخگوی مشکل آسفالت شهررشت نشد و همچنان شاهد ریخته شدن آسفالت نامرغوب درسطح معابر و خیابانهای شهر رشت هستیم.

آسفالت رشت به اندازه ای نامرغوب است که گاهی حتی با لگد کوبیدن جدا و تکه تکه می شود. برای اجرای آسفالت در شهر به خرید قیر نیاز می باشد و تمام این اقدامات از بیت المال هزینه می گردد و این چندباره کاری در آسفالت مسیرها و کوچه و پس کوچه های شهر رشت موجب تحمیل هزینه های مضاعف به بیت المال می شود.

امیدواریم روزی فرا برسد که کیفیت آسفالت رشت استاندارد وسطح خیابان و معابر شهر از چاله وچوله های ناشی از کیفیت نامناسب آسفالت رهایی پیدا کنند.

*مدرس دانشگاه

انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و به منظور اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار