رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January

حرف تازه :جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرداری منطقه دو با مرتضی عاطفی دیدار کرد. در این دیدار شهردار منطقه‌ دو رشت به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در شهرداری منطقه دو پرداخت و اشاره داشت: با توجه به اینکه منطقه دو در گذشته و قبل […]

حرف تازه :جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرداری منطقه دو با مرتضی عاطفی دیدار کرد.

در این دیدار شهردار منطقه‌ دو رشت به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در شهرداری منطقه دو پرداخت و اشاره داشت: با توجه به اینکه منطقه دو در گذشته و قبل از اضافه شدن دو منطقه دیگر در شهرداری رشت دارای وسعت زیادی بود امروز بیش از ۹۰ درصد بافت فرسوده در منطقه ٢ قراردارد .

عاطفی ضمن برشمردن فعالیتهای عمرانی، زیربنایی و فرهنگی در منطقه دو گفت: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال ترمیم و بازسازی برخی از بناهای تاریخی محدوده خودمان هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد : همانند بازسازی مقبره دکتر حشمت که از مبارزان نهضت جنگل بوده اند که البته این مقبره در گذشته با پیگیری و تاکید محمد حسن عاقل منش رئیس وقت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت دیوار گذاری شد و طرح بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم درپایان امسال فاز نخست آن اجرایی شود و امیدواریم در سال آینده با همکاری دستگاههای ذیربط بتوانیم نسبت به خرید منزل مسکونی مفاخر شهر و تبدیل آن به خانه های فرهنگ اقدام کنیم البته از اداره کل میراث ‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گیلان انتظار حمایت و همکاری بیش از این را داریم.

شهردار منطقه‌ دو رشت حضور نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی را غنیمت شمرد و افزود: ما از شما که در مسائل مرتبط با مدیریت شهری علاقمندانه پیگیری میکنید انتظار این را داریم که از طرح ها و ایده های موجود با تامین منابع مالی و جذب اعتبار حمایت کنید.

عاطفی درخصوص مطالبات منطقه٢ نیز گفت: با برنامه ریزی انجام شده و علی رغم فشارها وارده بر اساس سیاست های شهردار رشت و مجموعه مدیریت شهری در حال حل موضوع و دریافت مطالبات هستیم.

وی میزان حقوق پرسنل شهرداری را کم دانست و اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در تدوین و نهایی کردن برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند این موضوع را هم در اولویت کاری خود قرار دهند تا پرسنل شهرداری بتوانند مانند سایر دستگاهها حقوق خود را براساس قانون مدیریت خدمات کشوری دریافت کنند

در ادامه جبار کوچکی نژاد هم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شهردار منطقه‌ دو و همکارانشان از عملکرد عاطفی قدردانی کرد و گفت: با توجه به تجربه خوبی که در مدیریت در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و دیگر حوزه های شهرداری داشتید و نگاه فرهنگی که در فعالیتهای خود دارید امیدوارم بتوانید کارهای ماندگار و نام نیکی از خود بجا بگذارید.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لیست منتشر شده بدهکاران در رسانه ها توسط شهردار رشت اعلام آمادگی کرد: برای وصول مطالبات شهرداری که حق و حقوق مردم شریف شهر رشت هست ما هم از اهرم های نظارتی خود در مجلس و کمیسیون اصل نود و سازمان دیوان محاسبات استفاده میکنیم و به شهرداری رشت در این زمینه و مبارزه با مفاسد اقتصادی که تاکید و نگرانی همیشگی مقام معظم رهبری بوده کمک خواهیم کرد.

رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیای بافت های فرسوده و استفاده بهینه از این بافت ها در جهت یادآوری و زنده نگهداشتن تاریخ شهر رشت که قدمتی ارزشمند و تاریخی دارد خطاب به شهردار منطقه‌ دو گفت: ما برای تامین اعتبار طرح های موجود حاضریم در تهران با جلسات مدون سازمان های مربوطه بخصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس و برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص پرسنل و معیشت کارکنان و کارگران شهرداری تصریح کرد: با ارائه لوایح موجود سعی در ارتقای حقوق به صورت عادلانه و هدفمند داریم که کارکنان ما از حداقل ها بهره مند شوند و تبعیضی بین برخی از مدیران و کارکنان نباشد و این بحثی که اخیرا موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوق های نجومی هم شده است برطرف شود.

جبار کوچکی نژاد در این نشست به سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: هفته‌ گذشته طیب نیا با حضور در مجلس به سوالات بنده پاسخ داد که برای ما و دیگر نمایندگان قانع کننده نبود و ما تا شفاف سازی و ارائه پاسخ قانع کننده از سوی مسئولان دولتی به ما و مردم به سوالات خود در قالب طرح سوال ، تذکر و حتی استیضاح پیش میرویم.

در این دیدار مصطفی عاقل منش مشاور نماینده مردم شهرستان رشت در دستگاه های تابعه وزارت کشور و سیاوش رستگار طلب مشاور نماینده مردم شهرستان رشت در امور برنامه ریزی هم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار