رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January
به قلم مختار جباری ؛

یک زن، یک شهر و یک رستگارى در باران

مختار جباری مشاورعالی شهردار رشت در یادداشتی نوشت: در دهه هفتاد روزنامه سلام چاپ میشد، روزنامه سلام ارگان غیر رسمى جناح چپ بود ،در دهه هفتاد تقسیم بندى نیروهاى سیاسى کشور مبتنى بر دوگانه چپ و راست بود. روزنامه سلام در یکى از سرمقاله هاى خود که نقد و اعتراضى به رفتار جریان راست در به تنگنا […]

مختار جباری مشاورعالی شهردار رشت در یادداشتی نوشت: در دهه هفتاد روزنامه سلام چاپ میشد، روزنامه سلام ارگان غیر رسمى جناح چپ بود ،در دهه هفتاد تقسیم بندى نیروهاى سیاسى کشور مبتنى بر دوگانه چپ و راست بود.

روزنامه سلام در یکى از سرمقاله هاى خود که نقد و اعتراضى به رفتار جریان راست در به تنگنا قرار دادن جریان چپ بود پرداخته بود، عنوان سرمقاله چنین بود…«رو مردانه پوش که زنانه میدوزند»

به انتخاب این عنوان براى سرمقاله روزنامه سلام همان موقع اعتراض داشتم و یک روز که آقاى عبدى را دیدم این گله را به ایشان که سردبیر این روزنامه بود گفتم.

چند روز پیش در راهرو دادسرا دیدم زنى ایستاده تا پاسخ درست رفتارى خود را بدهد،دیدم زنى ایستاده تا پاسخ بدهد جز به منافع شهرش نمى اندیشد،دیدم زنى ایستاده تا پاسخ بدهد که چگونه در برابر زیاده خواهان و رانت خواران مانده و سر خم نکرده و…

بر مردانگى این شهر گریستم این زن ایستاده در گرد و غبار ،این زن ایستاده در این فضاى مه گرفته شهرم کسى نبود جز رستگار شهردار منطقه سه، همه به او بد کردیم چه آن مردان که از او میخواستند از حق شهر و مردمش بگذرد،چه مخالفین شهردار که به غبار آلود کردن فضا علیه شهردارى پرداختند و آنقدر در بغض علیه شهردار فرو رفتند که ندانستند این فضاى غبارآلود فقط بنفع کسانى است که کیش منفعت دارند و دانسته و ندانسته معرفت و خیر اندیشى را در آن بغض تیره ،آلوده کرده اند.

آن روز رستگار نبود که در راهرو دادسرا ایستاده براى پاسخگویى بود آنروز رستگارى بود که آنجا مظلومانه ایستاده بود، تنها در خود با چشمان نگران به این شهر غبار آلود باید دست مریزاد گفت به آن قاضى که آن روز در عمق تنهایى رستگار حق بودن او را دید.

کاش روزنامه سلام هنوز چاپ میشد و میگفتم تیتر بزنید… یک زن یک شهر و یک رستگارى در باران. 

شایان ذکر است چندی پیش یکی از کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از رستگار خبر از بازداشت او داده بود و از آنجا که گفته می شود این کانال تلگرامی نزدیک به یکی از کارکنان شهرداری است، این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

دقایقی بعد از آن حرف تازه با پیگیری موضوع، تکذیبیه آن خبر را منتشر کرد و در واکنش به این بداخلاقی صورت گرفته، تیتر نخست آن روز را به بازدید سمیه رستگار از روند احداث پارک بلوار امام علی(ع) رشت اختصاص داد که در ادامه تصویر مربوطه را مشاهده می کنید.

قطعا عملکرد آن دسته از کانال های تلگرامی که مطالبی را خواسته یا ناخواسته در راستای آسیب رساندن به اعتماد عمومی منتشر کنند و یا اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی و یا همراه با تهمت و توهین نمایند، از نگاه مسئولین امنیتی استان پنهان نخواهد ماند…


گیل نگاه

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار