رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵
  • الخميس ۲۶ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Thursday 23 February

حرف تازه : بیمه ایران نخستین بار به یک مصدوم سانحه تصادف در گیلان بیش از یک میلیارد تومان دیه پرداخت کرد . به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل بیمه ایران در گیلان با بیان اینکه دیه مرد ۶۵ ساله ای که فروردین سال ۹۴ در یکی از خیابان […]

حرف تازه : بیمه ایران نخستین بار به یک مصدوم سانحه تصادف در گیلان بیش از یک میلیارد تومان دیه پرداخت کرد .

به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل بیمه ایران در گیلان با بیان اینکه دیه مرد ۶۵ ساله ای که فروردین سال ۹۴ در یکی از خیابان های رشت تصادف کرده بود امروز کامل پرداخت شد گفت: با توجه به اینکه این مرد پس از تصادف ، به کما رفته و تمامی اعضای بدنش از کار افتاده ، بر اساس حکم قضایی ، و تعدد دیات برای تک تک اعضای بدنش ، جمعا ۶ برابر دیه کامل یک انسان یعنی ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به وی دیه تعلق گرفت .

حجت الله فلکیان همچنین با بیان اینکه بخشی از این دیه یعنی حدود ۴۵ میلیون تومان چهار ماه بعد از تصادف به خانواده مصدوم پرداخت شد گفت : امروز هم با ارائه چکی به مبلغ ۹۷۴ میلیون تومان تمام مبلغ دیه تعیین شده به پسر مرد مصدوم به عنوان کفیلش پرداخت شد.

وی افزود : در حال حاضر دیه یک انسان کامل در ماههای عادی سال ۱۹۰ میلیون تومان و در ماههای حرام ۲۵۳ میلیون تومان است که با توجه به گران بودن مبلغ بیمه ضرورت دارد رانندگان ، بیمه شخص ثالث خودروهایشان را جدی بگیرند . 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار