رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه: استاندار گیلان با اشاره به میزبانی گیلان از بیش از ۲۵ میلیون نفر گردشگر در طول سال گفت: بخش اعظمی از هزینه های سنگین گردشگرپذیری گیلان بر عهده شهرداری ها است. به گزارش حرف تازه به نقل از خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی صبح چهارشنبه در نخستین روز از سومین نشست تخصصی مدیران کل دفاتر […]

حرف تازه: استاندار گیلان با اشاره به میزبانی گیلان از بیش از ۲۵ میلیون نفر گردشگر در طول سال گفت: بخش اعظمی از هزینه های سنگین گردشگرپذیری گیلان بر عهده شهرداری ها است.

به گزارش حرف تازه به نقل از خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی صبح چهارشنبه در نخستین روز از سومین نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور که در رشت در حال برگزاری است با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرها و روستاهای گیلان اظهار کرد: با وجود اینکه جمعیت استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است اما در طول سال میزبان ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر است که این امر باعث شده هزینه های متعددی را بر شهرها و روستاهای استان تحمیل کند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان همواره میهمان نوازان خوبی برای مسافران بوده افزود: با وجود فرصتی که از حضور گردشگری در گیلان مهیا می شود اما ساماندهی پسماند جمعیت ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر در طول سال به همراه بار سنگین ترافیکی که در شهرهای استان به وجود می آید، به تنهایی از عهده استان برنمی آید.

استاندار گیلان مسئولیت شهرداری ها در سراسر استان برای ساماندهی امور و ارائه خدمات به گردشگران و شهروندان را بسیار سنگین دانست و گفت: باید نگاه دولت در همه زمینه ها نسبت به استان گیلان با میزبانی از جمعیت بالای گردشگران متفاوت از سایر استان ها باشد.

وی به هزینه های مدیریت پسماند در سطح استان اشاره و اظهار کرد: با وجود مدیریت ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر جمعیت در طول سال، سهم گیلان در همه بخش ها به اندازه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت گیلان دیده می شود در حالی که ساماندهی پسماند تنها در شهری مثل رشت با مشکلات بسیاری مواجه است.

نجفی با بیان اینکه طی دولت یازدهم، استان گیلان در بسیاری از شاخص ها از رشد و پیشرفت برخوردار شده است افزود: تقلیل نرخ بیکاری طی سه سال اخیر، همسایگی گیلان با چهار کشور و همینطور برخورداری از تنها منطقه آزاد شمال کشور سبب شده که این استان از ظرفیت های بسیاری برای جلب سرمایه گذاران برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: همه شهرداران باید نسبت به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی انگیزه های لازم را داشته باشند زیرا منابع دولت برای کمک به شهرداری ها محدود است.

استاندار گیلان با اشاره به استخدام های غیرضروری و به دور از تخصص در شهرداری ها هشدار داد و گفت: لازم نیست که هر شهردار با ورود به شهرداری و قبول مسئولیت، نیروهای متعددی را در شهرداری جذب کند و همواره باید تخصص و تدبر را در راس و اولویت قرار دهند تا مشکلی برای شهرداران و شوراهای بعدی به وجود نیاید.

نجفی همچنین خواستار در جریان قرار گرفتن همه استانداری ها از تصمیمات و لوایح پیشنهادی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شد تا همکاری های لازم برای جلب نظر نمایندگان مجلس در سطح استان ها صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار