رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January
همه آنچه رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورا در صحن علنی امروز شورای رشت گفت:

از بدهی ۱۰۰ میلیاردی شهرداری تا طرح اشتغالزایی

حرف تازه : صبح امروز یک صد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. در بخشی از این جلسه سید امیرحسین علوی از پایان حسابرسی ۹۴ و ۹۴ شهرداری رشت تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: حسابرسی سال ۹۵ هم تا پایان امسال انجام می شود. پیش از […]

حرف تازه : صبح امروز یک صد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

در بخشی از این جلسه سید امیرحسین علوی از پایان حسابرسی ۹۴ و ۹۴ شهرداری رشت تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: حسابرسی سال ۹۵ هم تا پایان امسال انجام می شود. پیش از این نیز حسابرسی سالهای ۸۹ تا ۹۲ را انجام داده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تغییر نظام بودجه ریزی شهرداری رشت به صورت نقدی و غیرنقدی از سال ۹۴ ، تصریح کرد: امروز این شیوه با گذشت حدود یک سال به خوبی در حال اجرا است.

وی در خصوص تعرفه بندی شهرداری به صورت نقدی و غیر نقدی گفت: با ورود به نظام بودجه بندی، این تعرفه بندی با شیب مناسب و با نظام پرداخت مناسب صورت می گیرد.

سید امیرحسین علوی با اعلام اینکه شهرداری رشت در سال جاری، ۲۲۰ میلیارد تومان فروش اموال داشته است در ادامه گفت: تا کنون ۱۷۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری نیز محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه خاطر نشان کرد: امروز شهرداری رشت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

وی همچنین به طرح های تشویقی برای سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود : شرایط بخشودگی عوارض از جمله این طرح ها است.

سید امیرحسین علوی در بخش پایانی خود به نگاه ویژه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی به بحث اشتغال پرداخت و گفت : این کمیسیون، اقداماتی فراتر از مسئولیتش انجام می دهد و به صورت جدی به بحث اشتغال ورود می کند. کسب وکار های کوچک و کار آفرینی از جمله اهداف ما است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در پایان تصریح کرد: در حال حاضر طرحی در راستای اشتغالزایی در دست بررسی است که در آن الزام شهرداری به تهیه طرح جامع گردشگری مبتنی بر شهر خلاق خوراک شناسی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار