رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه گیلان:

در حوزه ITC دانشگاه ها مرکز تولید ثروتند

حرف تازه : عصر دیروز نشستی مشترک بین جمعی از مدیران دانشگاه گیلان و دکتر مرتضی براری معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مباحث ITC برگزار شد. دکتر براری در این نشست ضمن تقدیر از علاقه مندی و پیگیری های مسئولین دانشگاه در ارتباط با مباحث فناوری اطلاعات، به تشریح چگونگی […]

حرف تازه : عصر دیروز نشستی مشترک بین جمعی از مدیران دانشگاه گیلان و دکتر مرتضی براری معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مباحث ITC برگزار شد.

دکتر براری در این نشست ضمن تقدیر از علاقه مندی و پیگیری های مسئولین دانشگاه در ارتباط با مباحث فناوری اطلاعات، به تشریح چگونگی راه های کسب درآمد در بازار ICT در زمینه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، تولید اپ های تلفن همراه، پروسه ایجاد و راه اندازی مراکز توانمند سازی، شکل گیری و شتابدهی ایده در بین دانشجویان و صاحبان ایده و تولید محتوای مناسب در جهت کسب درآمد پرداخت و از دانشگاه ها به عنوان مرکز تولید ثروت در حوزه ITC یاد کرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان گیلان می تواند یکی از قطب‌های مهم حوزه آی تی قرار بگیرد و محور ارتباطات در کشور باشد خاطر نشان کرد:گردشگری،صنایع دستی و کشاورزی سه مزیت اقتصادی استان گیلان است که با کمک ITC می توان اقتصاد این سه مزیت را متحول کرد.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست ضمن تشکر از نگاه خاص وزارت ارتباطات به دانشگاه ها به معرفی اجمالی دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه با تاکید بر ظرفیت ها و قابلیت های مرکز رشد، مرکز آپا، مرکز شتاب دهی کسب و کار،کانون های خلاقیت و شکوفایی، استارتاپ ویکندها و … در دانشگاه به عنوان لازمه کار برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، تاکید کرد که توانمندی های ویژه ای در استان های کشور وجود دارد که انتظار داریم این توانمندی ها دیده شود و از آنها استفاده شود.
در انتهای این نشست مقرر شد در کارگروهی مشخص،نحوه عملیاتی کردن زمینه های همکاری مشترک دانشگاه گیلان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار