رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵
  • الجمعة ۲۷ جماد أول ۱۴۳۸
  • 2017 Friday 24 February
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه گیلان:

در حوزه ITC دانشگاه ها مرکز تولید ثروتند

حرف تازه : عصر دیروز نشستی مشترک بین جمعی از مدیران دانشگاه گیلان و دکتر مرتضی براری معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مباحث ITC برگزار شد. دکتر براری در این نشست ضمن تقدیر از علاقه مندی و پیگیری های مسئولین دانشگاه در ارتباط با مباحث فناوری اطلاعات، به تشریح چگونگی […]

حرف تازه : عصر دیروز نشستی مشترک بین جمعی از مدیران دانشگاه گیلان و دکتر مرتضی براری معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مباحث ITC برگزار شد.

دکتر براری در این نشست ضمن تقدیر از علاقه مندی و پیگیری های مسئولین دانشگاه در ارتباط با مباحث فناوری اطلاعات، به تشریح چگونگی راه های کسب درآمد در بازار ICT در زمینه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، تولید اپ های تلفن همراه، پروسه ایجاد و راه اندازی مراکز توانمند سازی، شکل گیری و شتابدهی ایده در بین دانشجویان و صاحبان ایده و تولید محتوای مناسب در جهت کسب درآمد پرداخت و از دانشگاه ها به عنوان مرکز تولید ثروت در حوزه ITC یاد کرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان گیلان می تواند یکی از قطب‌های مهم حوزه آی تی قرار بگیرد و محور ارتباطات در کشور باشد خاطر نشان کرد:گردشگری،صنایع دستی و کشاورزی سه مزیت اقتصادی استان گیلان است که با کمک ITC می توان اقتصاد این سه مزیت را متحول کرد.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست ضمن تشکر از نگاه خاص وزارت ارتباطات به دانشگاه ها به معرفی اجمالی دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه با تاکید بر ظرفیت ها و قابلیت های مرکز رشد، مرکز آپا، مرکز شتاب دهی کسب و کار،کانون های خلاقیت و شکوفایی، استارتاپ ویکندها و … در دانشگاه به عنوان لازمه کار برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، تاکید کرد که توانمندی های ویژه ای در استان های کشور وجود دارد که انتظار داریم این توانمندی ها دیده شود و از آنها استفاده شود.
در انتهای این نشست مقرر شد در کارگروهی مشخص،نحوه عملیاتی کردن زمینه های همکاری مشترک دانشگاه گیلان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از بهنیا ثابت رفتار؛

اعتمادسازی یا اعتمادسوزی؟

بهنیا ثابت رفتار* -  اعتمادسازی یکی از ارکان اصلی توسعه شهری است. در سایه ایجاد اعتمادسازی محلی است که مشارکت و همراهی مردم با مدیران در سطوح بالاتری شکل می گیرد و آستانه تحمل در مقابل مشکلات و نارسایی های موجود به امید حرکت رو به توسعه افزایش می یابد. در نتیجه در مسیر دستیابی به اهداف برند سازی و ایجاد فرصت های اقتصادی موانع کمتری ایجاد می شود. اما در نقطه مقابل اعتمادسازی، آسیبی به نام "اعتمادسوزی" وجود دارد. اعتمادسوزی می تواند ارتباط معناداری با ذهنیت ایجادشده در مردم در راستای اعتمادسازی داشته باشد. شاید زمانیکه یک مجموعه تصمیم به ایجاد اعتمادسازی محلی می کند به مراتب بیش از زمانی که چنین قصدی ندارد در معرض اعتمادسوزی قرار می گیرد و توقع ایجادشده سبب می شود نواقص و نارسایی ها بیشتر به چشم بیاید و اعتمادی که تا حدی پیش از این ایجاد شده است، به شدت آسیب ببیند. زمینه های بروز چنین پدیده ای در میان رشتوندان در مقابل مجموعه شهرداری رشت که مدتی است تلاش می کند در راستای اعتمادسازی محلی گام بردارد وجود دارد. که در ادامه به دلایل آن می پردازیم. تحقیقات نشان می دهد با توجه به اینکه ویژگی های محیط شهری تقریبا ثابت است، ویژگی های اعتمادشونده و اعتماد کننده نقش اصلی را در ایجاد اعتماد به مدیریت شهری ایفا می کنند. بر اساس این مدل، اگر بخواهیم رابطه شهرداری رشت با شهروندان را در دوره حضور سید محمدعلی ثابت قدم مد نظر قرار دهیم، نمی توانیم انتظار ایجاد اعتماد کامل به مدیریت شهری را داشته باشیم به این دلیل که برای هریک از  مهم ترین ویژگی های اعتماد شونده (مدیریت شهری) مثالی نقض و یا حداقل یک علامت سوال چالش برانگیز داریم که آسیب بسیاری به اعتمادسازی محلی وارد می کند.  نتایج این تحقیق نشان می دهد: "توانایی انجام وظایف" مهم ترین مولفه در میان ویژگی های مدیریت شهری است. عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارکنان بخش های مختلف از جمله نیروهای زحمتکش آتش نشانی، پاکبانان، پرسنل حوزه فضای سبز، بازرسان تاکسیرانی، رانندگان اتوبوس و ... که از اولیه ترین وظایف هر شهرداری است و یا به عنوان مثال مشکلات ناشی از برف نیم متری در روزهای اخیر و عدم خدمات رسانی مناسب از جمله مواردی است که سوالات زیادی را در ذهن شهروندان ایجاد کرده است. آیا پیاده راهی که در ابتدای عمر خود با کفپوش های بی کیفیت روزگار می گذارند، آن هم وقتی هزینه قابل توجهی برای ساخت آن شده است، نشان از عدم توانایی در انجام وظایف به طور صحیح ندارد؟ آیا اجرای آسفالت های ضعیف که مورد انتقاد اعضای شورا و شهروندان قرار می گیرد آن هم در شرایطی که نسبت به گذشته هزینه بیشتری برای آن می شود و کمیت آن هم به صورت ملموس بالا می رود نشانی از ناتوانی در انجام وظایف ندارد؟ حداقل این است که نظارت کافی در این موارد صورت نگرفته است. البته از آنجا که قصد ندارم در این تحلیل به بیان تمامی مشکلات موجود ...

آخرین اخبار