رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Tuesday 17 January
در سفر هیأت سرمایه گذاری ترکیه به رشت عنوان شد:

آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای توسعه بخش های مختلف صنعتی در گیلان

حرف تازه : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تمایل و آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای احداث واحدهای مختلف صنعتی در گیلان خبر داد. علی منتظری تصریح کرد: در جریان سفر سرمایه گذاران شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) ماف این وست (MAF In Vest) به گیلان، برنامه ریزی های مقدماتی برای ورود سرمایه گذاران ترکیه […]

حرف تازه : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تمایل و آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای احداث واحدهای مختلف صنعتی در گیلان خبر داد.

علی منتظری تصریح کرد: در جریان سفر سرمایه گذاران شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) ماف این وست (MAF In Vest) به گیلان، برنامه ریزی های مقدماتی برای ورود سرمایه گذاران ترکیه به استان گیلان فراهم شده است.

وی از آمادگی شرکت هلدینگ ماف این وست (MAF In Vest)برای سرمایه گذاری در بخش های مختلفی مانند تراکتورسازی، پوشاک و صنایع نساجی، پتروشیمی و … در گیلان خبر داد.

منتظری با اشاره به استقرار و فعالیت صنایع توانمند در حوزه تولید داروهای ضدسرطانی، صنایع فولادی، صنایع سلولزی، معدن و صنایع معدنی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، تولید قطعات خودرو و … در گیلان تصریح کرد: تولیدات صنعتی گیلان به کشورهای مختلف صادر می شود و این واحدها توانایی همکاری مستقیم با سرمایه گذاران خارجی در بخش تولید و صادرات را دارا هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نزدیکی به کشورهای CIS، دارا بودن مرزهای آبی، هوایی و خاکی با کشورهای همسایه، وجود بندرگاه های فعال با ظرفیت گسترده، وجود منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، فرودگاه بین المللی و … را از جمله مهم ترین پتانسیل ها و جاذبه های سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و افزود: کمک به توسعه صنعتی و تفکر افزایش مشارکت دهی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری های صنعتی در گیلان از مهم ترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان است. وی تصریح کرد: برای رشد سرمایه گذاری و افزایش اشتغال آمادگی همکاری با سرمایه گذاران را داریم.

گفتنی است در نشست آشنایی بیشتر سرمایه گذاران این شرکت در رشت، مدیران دستگاه های دولتی مرتبط با سرمایه گذاری و تولید و نیز مدیران واحدهای صنعتی و صادراتی گیلان حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار