رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

حرف تازه : عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس،با انتقاد از تعارض تعداد بانک ها درایران با نُرم جهانی،گفت:دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها در ایران دلال بازی و بنگاه داری آن ها است. روند محاسبه نرخ سود بانکی بی منطق و متزلزل است / دلال بازی و بنگاه داری دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها […]

حرف تازه : عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس،با انتقاد از تعارض تعداد بانک ها درایران با نُرم جهانی،گفت:دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها در ایران دلال بازی و بنگاه داری آن ها است.

روند محاسبه نرخ سود بانکی بی منطق و متزلزل است / دلال بازی و بنگاه داری دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها

به گزارش حرف تازه ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از تعارض تعداد بانک ها در ایران با ُنرم جهانی،گفت: وجود بانک ها در ایران به نسبت تعداد جمعیت و حجم نقدینگی چندبرابر دنیا بوده و بیش از اندازه است.

دلال بازی و بنگاه داری افزایش قارچ گونه بانک ها را منجر شده است

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اگر بانک استانداردی بخواهد در ایران فعالیت کند بسیاری از شعبات قارچ گونه بانکی و لوکس را جمع آوری خواهد کرد، افزود:دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها در ایران دلال بازی و بنگاه داری آن ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سیستم بانکی ما باید در خدمت کمک به تولید و اقتصاد کشور باشد، تصریح کرد: متاسفانه شیوه فعلی بانکداری در کشور ما در جهت خالی کردن جیب مردم و ورشکستگی آن ها است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در نتیجه بانکداری اشتباه در ایران عده ای که به اقتصاد کمک می کنند ورشکسته می شوند،مطرح کرد:بانک ها به علت بنگاه داری نمی توانند در مسیر رشد اقتصادی مفید باشند.

منطقی کردن نرخ سود بانکی و جلوگیری از ریخت و پاش ها در بانک ها از وظایف بانک مرکزی

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نقش مبصر میان بانک ها را ایفا می کند،افزود: انتظار ما این است که بانک مرکزی نقش اصلاح کننده و متحول کننده نظام بانکی را ایفا کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه تحول نظام بانکی باید در جهت خدمت به مردم و افزایش تولید باشد،ادامه داد: منطقی کردن نرخ سود بانکی و جلوگیری از ریخت و پاش های رخ داده در بانک ها از وظایف بانک مرکزی است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بانک های ما فرهنگ غیراسلامی اداری را ترویج می کنند.

اقتصاد کشور درنتیجه دلالی سیستم بانکی فلج شده است/ محاسبه نرخ سود بانکی هیچ پایه و منطقی ندارد

وی با بیان اینکه سیستم بانکی ما باید ازحالت دلالی خارج و به خدمت مردم در بیاید،ادامه داد: اقتصاد کشور ما در نتیجه دلالی سیستم بانکی فلج شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:هیچ منطق درستی در رابطه با محاسبه نرخ سود بانکی وجود ندارد؛از این رو بانک مرکزی باید تدابیر ویژه ای را در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار