رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵
  • الأربعاء ۱۹ ربيع ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Wednesday 18 January

رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور در رتبه هشتم دانشگاه های ایران و در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. به گزارش حرف تازه به نقل از ایرنا، دکتر احمد رضی در دیدار با مدیرعامل این سازمان اظهار کرد : این دانشگاه با بیش از ۱۷ هزار دانشجو , حدود […]

رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور در رتبه هشتم دانشگاه های ایران و در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

به گزارش حرف تازه به نقل از ایرنا، دکتر احمد رضی در دیدار با مدیرعامل این سازمان اظهار کرد : این دانشگاه با بیش از ۱۷ هزار دانشجو , حدود ۵۶۰ عضو هیات علمی، با ۹ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده ( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است .
وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از شش هزار دانشجو در ۳۱۰ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی ( ۱۱۲ رشته- گرایش) ، کارشناسی ارشد (۱۴۸ رشته-گرایش) و دکتری (۵۰ رشته- گرایش) برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی در دانشگاه گیلان پذیرش می شوند .
وی از تاسیس مرکز رشد دانشگاهی ، کلینیک صنعت و پژوهشکده حوزه آبی خزر و تلاش برای تربیت نیروهای متخصص بعنوان برخی از اقدامات این دانشگاه یاد کرد .
وی افزود: با عنایت به نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه استان و توجه مدیریت عالی آن به مباحث از منظر علمی و آکادمیک، آماده قرار گرفتن در کنار منطقه آزاد می باشیم.
رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تقدیر وزیر علوم از این دانشگاه به دلیل توسعه ارتباطات بین المللی، این مهم را از مأموریت های مشترک دو نهاد ارزیابی و بر پی گیری حضور علمی-پژوهشی در مسائل منطقه ای و ملی تاکید کرد.
وی با اشاره به حضور این دانشگاه در تدوین بخش استانی برنامه ششم توسعه کشور، سهم دانشگاه گیلان را در جذب اعتبارات پژوهشی استان ۵۰ درصد اعلام و تصریح کرد : یکی از ظرفیت های بزرگ استان منطقه آزاد انزلی است و برای همکاری در زمینه هایی همچون محیط زیست، طرح جامع گردشگری، مطالعاتGIS، محدوده های صنایع Hi Tech، ظرفیت و توانمندی همکاری مشترک وجود دارد.
*لزوم همکاری دانشگاه با صنعت
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه بررسی علمی راهکارهای توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و سایر کشورها را به عنوان سرلوحه همکاری پژوهشی دو جانبه مطرح کرد .
رضا مسرور با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های گردشگری و نهادینه سازی فرهنگ جذب گردشگر اظهار کرد: ساز و کارهای کسب درآمد از صنعت توریسم می تواند دومین حوزه همکاری دو جانبه قلمداد شود.
وی با تصریح بر اینکه مدل همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان می تواند به یک الگوی مناسب در سطح کشور تبدیل شود، افزود: با توجه به نقش کلیدی مجتمع بندری کاسپین در توسعه اقتصادی استان و کشور، همکاری علمی در خصوص ابعاد مختلف آن می تواند مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان نهادینه شدن امور مرتبط با آموزش در این سازمان از اهمیت بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی در رفع مسائل محیط پیرامونی منطقه در حوزه های صنعت، خدمات و گردشگری سخن گفت .
وی اضافه کرد: با توجه به تجربه فعال سازی ۴۰ واحد صنعتی طی دو سال اخیر در این منطقه از سوی سازمان، می توان از توانمندیهای پژوهشی در حل مسائل برخی واحدهای صنعتی بهره برد.
وی در ادامه به تشریح اهمیت تفکر راهبردی پرداخت و با اشاره به بهره گیری این سازمان از طرح جامع مصوب در برنامه ریزی و اجرای پروژه ها و طرح ها افزود: مباحث زیست محیطی و طرح جامع گردشگری نیز می تواند در همکاری های دو جانبه موثر باشند.
وی با بیان اینکه با استفاده از توانمندسازی فناوری اطلاعات IT و ظرفیت مباحث GIS می توان در پیشبرد اهداف کشور و منطقه بهره برد، ادامه داد: جامعه و کشور را نمی توان بدون بهره گیری از علم و تخصص لازم اداره کرد.
رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه این منطقه می تواند پایلوت اجرای طرح های مختلف اقتصادی، صنعتی و علمی و فرهنگی در سطح ملی باشد اظهار داشت: وجود دانشگاهی با چنین ظرفیت منابع انسانی در گیلان برای استان یک فرصت است.
وی حل مسائل پیرامونی سازمان در حوزه های مختلف به ویژه واحد های صنعتی را از طریق پژوهش امکان پذیر دانست و افزود: از سوی دیگر می توان از پتانسیل کلینیک صنعت دانشگاه گیلان بهره برد و در زمینه برگزاری دوره های مشترک دانشگاه گیلان با دانشگاه های معتبر دنیا در منطقه آزاد انزلی و حمایت از محصولات کشاورزی ارگانیک و صنایع دستی نیز به همکاری پرداخت.
در حاشیه این نشست، تفاهم نامه همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان در هفت ماده به منظور استفاده بهینه از توانمندی ها، امکانات موجود و زمینه های علمی مشترک و همچنین ایجاد و گسترش همکاری های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی طرفین، با مدت اعتبار پنج سال منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

همه چیز درباره برندسازی رشت؛

قسمت اول: گفتگو با مهدی محمدی

حرف تازه : برندسازی شهری از جمله اقداماتی است که دکتر ثابت قدم به آن می نازد. به نظر می رسد که این پروژه بخشی از کار سترگ " بازآفرینی" باشد که البته ابتر باقی ماند و معلوم نشد سرنوشتش چه شد. در هر حال پس از برگزاری جلسات متمادی برندسازی رشت به نتیجه ای عجیب رسید که هیچگاه دلایل و چرایی اش معلوم نشد: " رشت، شهر جشنواره ها". در سلسله مصاحبه هایی بنا داریم به چگونگی این فرآیند بپردازیم. اولین گفتگو با مهدی محمدی است که در کارگروه برندسازی حصوری پررنگ داشت. سوال: جناب محمدی بفرمایید شما از کی وارد پروژه ی برندسازی رشت شدید؟ سلام و ممنون از شما برای این مصاحبه. تاریخ دقیق را در این لحظه به یاد ندارم ولی در اوایل زمستان سال گذشته به جلسات برندسازی شهر رشت دعوت شدم. سوال: این جلسات در شهرداری برگزار می شد یا مشاوری بیرونی اینکار را انجام می داد؟ خیر، جلسات در شهرداری برگزار میشد و متولی آن هم دفتر مطالعات شهرداری بود و البته جلسات بطور معمول باحضور خود آقای دکتر ثابت قدم برگزار می شد. سوال: افراد حاضر در این کارگروه چه کسانی بودند؟ منظور این است که از داخل شهرداری بودند؟ افراد حاضر دراین جلسات ترکیبی بودند از نیروهای شهرداری و فعالان و متخصصان حوزه های مختلف شهری، بطور آماری فکر میکنم که به لحاظ تعدادی، تعداد افراد بیرونی در جلسات، بیشتر از نیروهای شهرداری بود. سوال: برندسازی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟ ببینید، این یک بحث تخصصی و طولانی است که ممکن است از حوصله مخاطبان شما خارج باشد اما بطور خلاصه اگر در تجارت برند را نام، علامت، نشانه و یا همه اینها بصورت توامان بدانیم، ما برای یک شهر برند انتخاب نمی کنیم، بلکه برندسازی می کنیم و برندسازی یک شهر ترکیبی است از دانش، تدبیر و تجربه که می تواند با برتری دادن به نام شهر، باعث افزایش اعتبار و شهرت یک شهر نزد مخاطبان و جامعه هدف شده و می تواند بطور مستقیم به کسب شهرت، جذب سرمایه گذار، توسعه گردشگری، افزایش درآمد و بهبود زندگی شهروندان بیانجامد. سوال: هدف از برندسازی رشت چه بود؟ جذب سرمایه گذار یا جلب توریست؟ این دو بحث از هم منفک نیستند، شما برای جذب سرمایه گذار باید جذابیت اقتصادی داشته باشید و یکی از راههای ایجاد جذابیت اقتصادی جلب توریست و درامدهای حاصل از آن هست. سوال: این فرآیند چگونه طی شد؟ چقدر طول کشید؟ همانطور که عرض کردم، متولی این بحث دفتر مطالعات شهرداری بود و در مورد کل فرآیند دوستان بهتر میتوانند اعلام نظر کنند، اما آن بخشی که بنده در خدمت دوستان بودم از اینجا شروع شد که پرسشنامه ای برای بنده به عنوان عضوی از همان عنوانی که خود شما به آن اشاره کردید شورای برندسازی ارسال شد که شعارهایی را که براساس مطالعات و نظرات مخاطبین انتخاب شده بود، برای نظرسنجی و اولویت دهی. در انتهای فرم هم عنوان شده بود که اگر خودتان هم شعاری را مدنظر دارید بنویسید. از این ...

آخرین اخبار