داستان این پل از معماری اشتباه آن و با هدررفت میلیاردها هزینه شروع شد و تا اجرای آن بدون رمپ و لوپ پل ادامه داشت که با پیگیری نمایندگان و مسئولین همیشه در صحنه جلوی آن گرفته شد.

حرف تازه – عکسی که در تصویر مشاهده می کنید قرار بود روزی طرحی مشابه آن در ورودی فومن افتتاح شود.

پل وروری فومن از یادگاران سالها تلاش مسئولین است که همچنان در مسیر افتتاح می باشد.

این پل از دهه هشتاد تا کنون به دنبال روبانی است که توسط مسئولین بریده شود و مردمی که در انتظارند تا صلوات افتتاح این پل را سر دهند.

داستان این پل از معماری اشتباه آن و با هدررفت میلیاردها هزینه شروع شد و تا اجرای آن بدون رمپ و لوپ پل ادامه داشت که با پیگیری نمایندگان و مسئولین همیشه در صحنه جلوی آن گرفته شد.

کلنگ این پل از سال ۸۴ زده شد و بعد از ۱۳ سال علی رغم تذکرات و نامه نگاریها و بازدیدهای فراوان هنوز هم سرنوشت آن مشخص نیست‌.

فشارهای ناشی از بی مسئولیتی این پل به جایی رسید که عاشوری نماینده فومن در اعتراض به نیمه کاره ماندن پل در محل پروژه چادر زد اما خروجی این کار برای او نهایتا در حد یک بنر تبلیغاتی تمام شد و در کنار آن، اظهارات تند حجت الاسلام افتخاری که شروع ساخت این پل را خیانت به شهرستان دانست و خواستار محاکمه مسببان آن شد.

با این اوصاف نتیجه این جدال ها و سیاسی کاریها، ثمره ای جز هدررفت بیت المال نداشت و اکنون پس از سالها، مسئولین پرتلاش نحوه اجرایی و طراحی پل فومن را از ابتدای کار، اشتباه و غیرکاربردی عنوان کردند و در عین ناباوری خبر از تخریب آن می دهند.

گفتنی است تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای این پل هزینه شده که ناشی از بی مسئولیتی عده ای بود که حال به دنبال مقصر اصلی این اشتباه می گردند.

البته سرنوشت نامعلوم پروژه هایی که در گیلان کلنگ زده می شود مسئله جدیدی نیست. پروژه هایی نظیر راه آهن رشت_قزوین که تاکنون مسئولین زیادی بیش از ده ها بار قول افتتاح آن را به مردم داده اند اما همچنان یک پروژه نیمه کاره ای است که هر دفعه نیاز به میلیاردها اعتبار دارد و یا پروژه تالار مرکزی رشت که گفته می شود تقریبا ۹۵ درصد آن تکمیل شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید؛ اگرچه با توجه به پروژه های نیمه کاره استان ما، ۵ درصد باقیمانده برای گیلان،خود یک پروژه بزرگ محسوب می شود.

اما به هرحال پروژه های نیمه کاره باز هم بهتر از سرنوشت پل ورودی فومن هستند. چرا که پس از سالها انتظار و میلیاردها هزینه، اکنون این پل خاطره ها باید تخریب شود و تنها تاوان این سالها و هزینه ها، محاکمه شدن مقصرانی است که پیدا کردنشان، خود مساله ای بسیار پیچیده خواهد بود.

در پایان امیدواریم نمایندگان و مسئولان به جای قرار گرفتن پشت تریبون و انداختن مشکلات به گردن یکدیگر، وارد عمل شوند و به جای تبلیغات، به رفع مشکلات مردم و معضلات گیلان بپردازند.

  • منبع خبر : به وقت خبر