رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶
  • الأحد ۱ صفر ۱۴۳۹
  • 2017 Sunday 22 October

حرف تازه :جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرداری منطقه دو با مرتضی عاطفی دیدار کرد. در این دیدار شهردار منطقه‌ دو رشت به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در شهرداری منطقه دو پرداخت و اشاره داشت: با توجه به اینکه منطقه دو در گذشته و قبل […]

حرف تازه :جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرداری منطقه دو با مرتضی عاطفی دیدار کرد.

در این دیدار شهردار منطقه‌ دو رشت به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در شهرداری منطقه دو پرداخت و اشاره داشت: با توجه به اینکه منطقه دو در گذشته و قبل از اضافه شدن دو منطقه دیگر در شهرداری رشت دارای وسعت زیادی بود امروز بیش از ۹۰ درصد بافت فرسوده در منطقه ٢ قراردارد .

عاطفی ضمن برشمردن فعالیتهای عمرانی، زیربنایی و فرهنگی در منطقه دو گفت: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال ترمیم و بازسازی برخی از بناهای تاریخی محدوده خودمان هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد : همانند بازسازی مقبره دکتر حشمت که از مبارزان نهضت جنگل بوده اند که البته این مقبره در گذشته با پیگیری و تاکید محمد حسن عاقل منش رئیس وقت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت دیوار گذاری شد و طرح بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم درپایان امسال فاز نخست آن اجرایی شود و امیدواریم در سال آینده با همکاری دستگاههای ذیربط بتوانیم نسبت به خرید منزل مسکونی مفاخر شهر و تبدیل آن به خانه های فرهنگ اقدام کنیم البته از اداره کل میراث ‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گیلان انتظار حمایت و همکاری بیش از این را داریم.

شهردار منطقه‌ دو رشت حضور نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی را غنیمت شمرد و افزود: ما از شما که در مسائل مرتبط با مدیریت شهری علاقمندانه پیگیری میکنید انتظار این را داریم که از طرح ها و ایده های موجود با تامین منابع مالی و جذب اعتبار حمایت کنید.

عاطفی درخصوص مطالبات منطقه٢ نیز گفت: با برنامه ریزی انجام شده و علی رغم فشارها وارده بر اساس سیاست های شهردار رشت و مجموعه مدیریت شهری در حال حل موضوع و دریافت مطالبات هستیم.

وی میزان حقوق پرسنل شهرداری را کم دانست و اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در تدوین و نهایی کردن برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند این موضوع را هم در اولویت کاری خود قرار دهند تا پرسنل شهرداری بتوانند مانند سایر دستگاهها حقوق خود را براساس قانون مدیریت خدمات کشوری دریافت کنند

در ادامه جبار کوچکی نژاد هم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شهردار منطقه‌ دو و همکارانشان از عملکرد عاطفی قدردانی کرد و گفت: با توجه به تجربه خوبی که در مدیریت در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و دیگر حوزه های شهرداری داشتید و نگاه فرهنگی که در فعالیتهای خود دارید امیدوارم بتوانید کارهای ماندگار و نام نیکی از خود بجا بگذارید.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لیست منتشر شده بدهکاران در رسانه ها توسط شهردار رشت اعلام آمادگی کرد: برای وصول مطالبات شهرداری که حق و حقوق مردم شریف شهر رشت هست ما هم از اهرم های نظارتی خود در مجلس و کمیسیون اصل نود و سازمان دیوان محاسبات استفاده میکنیم و به شهرداری رشت در این زمینه و مبارزه با مفاسد اقتصادی که تاکید و نگرانی همیشگی مقام معظم رهبری بوده کمک خواهیم کرد.

رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیای بافت های فرسوده و استفاده بهینه از این بافت ها در جهت یادآوری و زنده نگهداشتن تاریخ شهر رشت که قدمتی ارزشمند و تاریخی دارد خطاب به شهردار منطقه‌ دو گفت: ما برای تامین اعتبار طرح های موجود حاضریم در تهران با جلسات مدون سازمان های مربوطه بخصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس و برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نگرانی های موجود در خصوص پرسنل و معیشت کارکنان و کارگران شهرداری تصریح کرد: با ارائه لوایح موجود سعی در ارتقای حقوق به صورت عادلانه و هدفمند داریم که کارکنان ما از حداقل ها بهره مند شوند و تبعیضی بین برخی از مدیران و کارکنان نباشد و این بحثی که اخیرا موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوق های نجومی هم شده است برطرف شود.

جبار کوچکی نژاد در این نشست به سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: هفته‌ گذشته طیب نیا با حضور در مجلس به سوالات بنده پاسخ داد که برای ما و دیگر نمایندگان قانع کننده نبود و ما تا شفاف سازی و ارائه پاسخ قانع کننده از سوی مسئولان دولتی به ما و مردم به سوالات خود در قالب طرح سوال ، تذکر و حتی استیضاح پیش میرویم.

در این دیدار مصطفی عاقل منش مشاور نماینده مردم شهرستان رشت در دستگاه های تابعه وزارت کشور و سیاوش رستگار طلب مشاور نماینده مردم شهرستان رشت در امور برنامه ریزی هم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از کامبیز نویدی:

من هنوز خواب می بینم که دوره ، دوره وفا است

کامبیز نویدی - عمر شورای نیمه بومی چهارم به پایان رسید و شورای کاملا بومی پنجم بر مسند نشست. آرزوهای بسیارانی محقق شد: از گروه موسوم به ائتلاف رشتی ها برای حذف شدن آنها که غیر رشتی می نامیدندشان تا آرزوی ده ساله ی عده ای برای جلوس بر صندلی شورا. در این میان طبیعتاً اولین وظیفه ی شورا تعیین شهردار برای شهری بود که اتفاقاً در آخرین روزهای کاری شورای چهارم شهردارش را نیز از دست داده بود و با سرپرست اداره می شد. گزینه های بسیاری مطرح شدند تا نهایتا همای سعادت در کش و قوسی طولانی برشانه ی مردی از قزوین بنشیند. آنهم با یازده رای موافق و انصراف عجیب مدعیان در روز رای گیری. اما هرچه که بود تمام شد و امروز دکتر مسعود نصرتی با پشت سر گذاشتن دو” مسعود” دیگر با رای شورا و حکم وزیر کشور بر صندلی شهرداری می نشیند. امروز آغاز روزی نو برای مدیریت شهری رشت است و چه خوب که آغازی بر ثبات مدیریت شهری در این بزرگترین شهر حاشیه دریای کاسپین باشد که شهردارش از شهری می آید که نامش “معرب” نام همین دریا است. اما نصرتی میانسال برای اداره ی رشت با چالش های فراوانی روبرو است. سازمانی خسته و دلمرده از ناملایمات و معوقات و بدهی و شهروندانی دلچرکین از معاملات و بی توجهی ها و کاستی ها. برای رهایی از وضعیت موجود دانش آکادمیک و تجربه ی بیست و هفت ساله ی نصرتی بزرگترین یاریگرش خواهد بود و شاید لازم نباشد در اینجا اندک مطالعات خود را برای رهایی از وضع موجود به عنوان راه حل های پیشنهادی مطرح کنم. اما بی شک عدم تجربه ی زیست در رشت و عدم شناخت کافی از وضعیت شهرداری رشت می تواند در ماه های اول پاشنه آشیل مدیریت جدید شهری رشت محسوب شود. پس بی مناسبت نیست برای کمک به شهردار جدید هم که شده، مسائل و مصایب را با هم مرور کنیم: مشکلات سازمانی شهرداری رشت و سازمان ها و مناطق و نواحی تابعه اش از چند مشکل اساسی رنج می برند. فربه و فشل بودن سازمان و انباشت نیروهای قراردادی و پیمانی و شرکتی در آن که بخش عمده ای از آن بدلیل دخالت های شورانشینان ادوار چهارگانه ی گذشته برای جذب نیروهای انتخاباتی شان و یا اقوام و دوستانشان در این نهاد بوده است، که اتفاقا به سبب وجود همان قرابتها نسبت به مستخدمین قبلی پرتوقع تر و کم بازده تر هم هستند. از دیگرسو، صعودهای نردبانی و راه های پیموده شده ی یک شبه – حاصل از ماجراجویی مدیریتی شهردار سابق یا آویخته شدن به دوستان شورانشین و توصیه های آنان و معاملات دم استیضاح – دو آفت برای سازمان شهرداری بوجود آورده است: عده ای را متوقع و جسور و عده ی بیشتری را که نه یاری در شورا داشته و دارند و نه توان دلبری از شهردار سابق داشتند را دلزده و “واداده” و بی انگیزه کرده است و وضعیتی بوجود آورده ...

آخرین اخبار