رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۰ شعبان ۱۴۳۹
  • 2018 Thursday 26 April

حرف تازه – دیدار نوروزی دکتر نصرتی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان برگزار شد و شهردار رشت اظهار داشت: سال ۹۶ بسیاری از بدهی های شهرداری پرداخت شد و تا حد امکان حقوق پرسنل شهرداری به روز رسانی شد.  شهردار رشت شهرداری را یک خانواده بزرگ دانست و افزود: بیش از […]

حرف تازه – دیدار نوروزی دکتر نصرتی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان برگزار شد و شهردار رشت اظهار داشت: سال ۹۶ بسیاری از بدهی های شهرداری پرداخت شد و تا حد امکان حقوق پرسنل شهرداری به روز رسانی شد.

 شهردار رشت شهرداری را یک خانواده بزرگ دانست و افزود: بیش از نیمی از کارکنان شهرداری نیروی شرکتی محسوب شده و حقوق خود را از شرکت های پیمانکار دریافت می کنند.

تاکید شهردار رشت بر کاهش بدهی به پیمانکاران و پرداخت به موقع حقوق کارگران

شهردار رشت بیان داشت: امسال تلاش می کنیم بدهی به پیمانکاران را کاهش دهیم و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

دکتر نصرتی از پرداخت ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بدهی پیمانکاران در ۶ ماه دوم سال گذشته تا ۲۰ اسفند ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: با این مبلغ می توانستیم ۴۰ اتوبوس خریداری و از ۱۰ پارک محلی و ۴ شهربازی بهره برداری کنیم ولی ترجیح دادیم بدهی گذشته شهرداری را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد ۲ کارخانه آسفالت شهرداری اظهار کرد: قیر لازم برای کارخانه های آسفالت خریداری شد و ماشین آلات کارخانه های آسفالت نیز به روز شدند.

شهردار رشت ادامه داد: اکنون روزانه ۱۱۰۰ تن آسفالت بدون تولید بدهی توسط شهرداری رشت تولید می شود.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه کاشت درخت توسط شهرداری تنها در هفته درختکاری انجام نمی شود گفت: در نزدیکی ایام نوروز ۸۵ درخت ۱۰ ساله در ۴ محور پیاده راه شهرداری کاشته شد و برای کاشت درختان نیز به هر شهروند یک شناسنامه در فضای GPRS اختصاص دادیم.

دادستان رشت: سختی کار شهرداری را درک می کنیم/ سراوان مشکلی سی ساله است و با همدلی مسئولین حل می شود

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا،در این دیدار با اشاره به اینکه سختی کار شهردار و مجموعه شهرداری را درک می کنم اظهار کرد: اداره کردن شهر کار بسیار دشواری است و اقدامات مجموعه شهرداری دیده می شود.

دادستان رشت با اشاره به اینکه اقدامات و یا عدم اقدام مجموعه شهرداری زودتر از سایر دستگاه های اجرایی به چشم می آید گفت: به طور مثال عدم جمع آوری زباله و یا آسفالت معابر از جمله مواردی است که اگر به موقع و درست انجام نشود موجب اعتراض شهروندان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا مردم گیلان را مردمی نجیب عنوان کرد و یادآور شد: مردم گیلان به کوچکترین خدمت کوچک پاسخ می دهند و قدرشناس هستند.

وی خواستار استفاده شهرداری رشت از تجربیات شهرداری های موفق کشور شد و بیان داشت: می توان با الگوبرداری از تجربیات شهرهای موفق در بسیاری از موارد شهر را اداره کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان سراوان را یک دغدغه و معضل برای مردم گیلان عنوان کرد و افزود: این یک مشکل ۳۰ ساله است و باید با همدلی مسئولان حل شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت: تولید اطلاعات منفی علیه شهرداری رشت در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی بیشتر است

فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این دیدار اظهار کرد: تولید اطلاعات منفی علیه شهرداری رشت در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در بسیاری از امور بیشتر از متولیان اصلی پای کار است افزود: به طور مثال سامانکده به دستگاه هایی نظیر بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نیز مربوط می شود ولی شهرداری به تنهایی پای کار است و ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان تنها هزینه غذا پرداخت می کند.

گفتنی است در این دیدار علی بهارمست معاون عمرانی شهردار، فرامرز جمشیدپور معاون حمل نقل و ترافیک، حامد اخوان معاون برنامه ریزی و توسعه، مرتضی شریفی معاون هماهنگی مناطق و سازمان ها، علی مقصودی معاون خدمات شهری، محمد رضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی، محمد پورناصرانی معاون معماری و شهرسازی، ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه یک، اصغر کامران راد مدیر شهرداری منطقه دو، رضا کحالی مدیر شهرداری منطقه سه، آرش امیرلو مدیر شهرداری منطقه چهار، ساسان مهدی زاده مدیر شهرداری منطقه پنج، مجتبی ماه پسند مدیر امور مالی، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل، اسماعیل رحمتی مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، مجید پورجعفری مدیر حراست شهرداری رشت و علی خلیلی مدیر حوزه دفتر شهردار از جمله حاضرین در جلسه بودند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نقش کلیدی مالک جوان سپیدرود در حفظ سهمیه لیگ برتری؛

سپیدرود در لیگ برتر ماندنی شد؛ خبری کوتاه از موفقیتی که بسیار سخت به دست آمد

حرف تازه - سپیدرود با همه فراز و نشیب ها، سرانجام در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر بقای خود را در این مسابقات تضمین کرد اما در این اتفاق نباید نقش مالکیت باشگاه را نادیده گرفت. سرخپوشان رشتی که از ابتدای فصل با مشکلات شدید مالی و مدیریتی دست به گریبان بودند در پایان نیم فصل اول مسابقات تنها ۱۲ امتیاز از ۱۵ بازی کسب کرده بودند که اگر همان روند امتیاز گیری در نیم فصل دوم نیز ادامه داشت امروز سپیدرود نیز همچنان به طور جدی در منطقه سقوط قرار می گرفت. مدیریت ابتدای فصل سپیدرود با عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و کسب نتایج بسیار ضعیف باعث شد سپیدرود در شرایط بحرانی قرار بگیرد و ۵ هفته پایانی نیم فصل اول ۵ شکست پیاپی را تجربه کند. پس از آن هم وارد یک دوره مدیریتی کوتاه مدت شد که حواشی خاص خود را به همراه داشت. اما در ادامه دکتر تن زاده مالکیت این تیم را بر عهده گرفت و بدهی های قبلی سپیدرود را نیز متقبل شد. تن زاده در سخت ترین روزها دست این تیم را گرفت و هزینه های سنگین تیم داری را پذیرفت و تماشاگران را از نگرانی های همیشگی نجات داد. تن زاده یکی از ارکان اصلی موفقیت و تغییر روند سپیدرود بود و البته غیرت بازیکنان، همراهی هواداران و تدابیر کادر فنی نیز هریک به سهم خود نقشی مهم ایفا می کرد اما اگر جواد تن زاده مالکیت تیم را نداشت شاید علی کریمی هم به این تیم نمی آمد و شاید بازیکنان نیز به دلیل با مشکلات مالی بیشتر نمی توانستند با تمرکز مناسبی وارد زمین مسابقه شوند. مالک جوان و رشتی سپیدرود در برابر جریان سازی، اتهامات و کارشکنی های ناجوانمردانه سکوت کرد تا برای دفاع از خود، تیم را بیش از پیش وارد حاشیه نکند و همین تصمیمات و شیوه مدیریتی او باعث شد سپیدرود، اولین فصل حضور در لیگ برتر را با موفقیت به پایان برساند. پرداخت مطالبات و انجام تعهدات مالی، اسکان در هتل، توجه به ضرورت شرایط رفاهی پیش از هر مسابقه، برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت تنها بخشی از اقدامات تن زاده در این مدت کوتاه بود. بی تردید شهر رشت و هواداران وفادار گیلانی، تعصب و از خودگذشتگی تن زاده را از یاد نخواهد برد.

آخرین اخبار