رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷
  • الجمعة ۸ شوال ۱۴۳۹
  • 2018 Friday 22 June
مدیر برنامه های شهر خلاق خوراک یونسکو در رشت در بازدید کارخانه لبنی فرامان:

حمایت از کالای ایرانی و گیلانی یکی از ارکان اصلی مسئولیت اجتماعی شهر خلاق خوراک شناسی است

حرف تازه – مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت در بازدید از کارخانه لبنی فرامان با اشاره به اجرای برنامه های سلامت محور تاکید کرد : فرهنگ استفاده از محصولات لبنی باید در گیلان توسعه داده شود .   به گزارش اداره اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری رشت ، […]

حرف تازه – مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت در بازدید از کارخانه لبنی فرامان با اشاره به اجرای برنامه های سلامت محور تاکید کرد : فرهنگ استفاده از محصولات لبنی باید در گیلان توسعه داده شود .

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری رشت ، مدیر برنامه های خلاق خوراک شناسی یونسکو ضمن بازدید از خط تولید ، انبار مواد اولیه و انبار کالای تولیدی کارخانه فرامان با اشاره به اشتغال ۹۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه اظهار کرد : موضوع اشتغال یکی از مباحث اصلی کشور بوده و در این راستا شهرداری رشت در موضوع شهر خلاق خوراک ، حمایت از تولیدکنندگان داخلی را دنبال می کند تا از این طریق هم ظرفیت اشتغال را بالا برده و هم میزان تقاضا برای محصولات ایرانی و به ویژه گیلانی را افزایش دهد .

فاطمه قدیمی گفت : هدف اصلی نه مدل سازی بلکه حمایت از چرخه ارزشی اقتصادی خواهد بود . زیرا این چرخه موجب شکل گیری بستر های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی گیلان می شود .

 
 
 

وی افزود : تبدیل شدن به مقصد گردشگری برای شهری که شایستگی های لازم را دارد می تواند با تولید محصولات داخلی استان به صورت صحیح و واقعی اتفاق بیفتد .

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت تاکید کرد : باید با شکل گیری درست و اصولی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با بخش های خارجی ، ابتدا بازار کشور و سپس بازار بین المللی را با برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو که لوگوی معتبر جهانی به شمار می رود در دست بگیریم .

قدیمی همچنین با بیان اینکه شهر خلاق ، این فرصت را می دهد که محصول گیلان به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر با اعتبار بیشتری صادر شود خاطر نشان کرد : باید برای تولید کنندگان فرصت های تولید و عرضه بهتری را شناسایی و ایجاد کنیم .

وی لبنیات را از ارکان اصلی سلامت به ویژه برای کودکان و زنان برشمرد و تاکید کرد : فرهنگ استفاده از محصولات لبنی باید در استان توسعه داده شود .

 
 
 

این مسئول با بیان اینکه کمپین حمایت از کالای ایرانی و به ویژه گیلانی باید با موفقیت پیش رود گفت : در راستای تحقق آرمان های سلامت محور ، باید در کنار مجموعه موفقی همچون فرامان به سوی توسعه گام برداشت .

مدیرعامل کارخانه لبنیات فرامان نیز در این دیدار با بیان اینکه محصولات تولیدی این ‌مجموعه با معتبرترین برند های کشور برابری می کند اظهار کرد : محصولات این‌ کارخانه در بسیاری از موارد با توجه به بررسی های کارشناسانه حتی از کیفیت بیشتری نیز برخوردار هستند .

 
 
 

علیرضا سلیمان منش استقبال گیلانی ها از برند های غیر استانی را از مشکلات موجود در بازارهای استانی برشمرد و گفت : حمایت مسئولان از برند های خارجی نیز بیشتر از برند های داخلی است .

وی افزود : با حمایت مسئولان استانی می توان محصولات گیلان را به صورتی غیر قابل رقابت در بازار های خارج از استان تبدیل کرد .

به گفته مدیر عامل کارخانه لبنیات فرامان روزانه بیش از ۲۰ برند لبنی خارج از استان در گیلان توزیع می شوند اما هیچ برندی از گیلان در استان های دیگر توزیع نمی شود .

 
 
 

سلیمان منش حمایت نکردن گیلانی ها از محصولات داخلی را یکی از مشکلات فعلی بازار داخلی برشمرد و خاطر نشان کرد : در حال حاضر کمپینی با عنوان ” محصولات گیلانی ، حمایت از کارگران ‌گیلانی ، فرامان محصول شهر ” طراحی و به شکل برچسب بر تمام‌ محصولات تولیدی این‌ کارخانه نصب می شود که در گام‌ نخست با استقبال مغازه داران روبرو شده است .

وی بر لزوم آگاهی بخشی بر خرید گیلانیان از محصولات گیلانی تاکید و بیان کرد : این حمایت در گام های نخستین از تولید کننده ، مصرف کننده و مدیران استانی آغاز می شود .

مدیر عامل کارخانه لبنیات فرامان با اشاره به توزیع روزانه حدود ۳۰۰ تن لبنیات در گیلان گفت : بررسی های کارشناسانه نشان می دهند که دو سوم این سهم از خارج از استان تامین می شود و این در حالیست که کارخانه های گیلان محصولات با کیفیت تری را ارائه می دهند .

سلیمان منش کیفیت محصولات تولیدی را بهترین تبلیغ برای هر تولید کننده ای دانست و معرفی محصول با کیفیت را در گام بعدی واجب برشمرد .

 
 
 

وی با تاکید بر نهادینه کردن فروش محصولات محلی تصریح کرد : در این راستا تعیین اهداف ، شناسایی آنها و تعیین راهکارها می تواند موثر بیفتد .

این مسئول همچنین ماندگاری لبنیات را ۲۰ روز اعلام و استفاده برخی نگهدارنده ها را موجب بروز مشکلاتی جدی در سلامت عنوان کرد .

مدیر عامل کارخانه لبنیات فرامان که اهل منطقه فرامان کرمانشاه است ادامه داد : تولید محصولات لبنی در کرمانشاه با موفقیت بیشتری همراه است زیرا تهیه مواد اولیه در این استان بسیار آسان تر از گیلان است .

سلیمان‌ منش تاکید کرد : برای رسیدن به هدف باید راه مناسبی پیدا کرد و نخستین هدف نیز آگاهی بخشی به مغازه دادن است .

وی به عنوان تنها تولید کننده ماست سنتی در گیلان گفت : به جز گیلان ، تبریز و تهران نیز به تولید ماست سنتی مشغول هستند‌ .

مدیرعامل کارخانه لبنیات فرامان افزود : برای ترقی ایران اسلامی مثلث آموزش ، تمرین و اجرا باید اجرایی شود .

سلیمان منش با اعتماد به محصولات لبنی تولیدی فرامان ادامه داد : اگر کیفیت و قدرت رقابت نداشتیم بی شک در بازارهای رقابت حذف می شدیم .‌

لازم به ذکر است ، کارخانه فرآورده های لبنی فرامان در حال حاضر مواد اولیه محصول تولیدی خود را از دامداری استان همجوار که ۷ هزار راس دام و روزانه۲۰۰ تن شیر تولیدی دارد ، تامین می کند که البته این دامداری علاوه به این کارخانه به شرکت های بل و نستله نیز مواد اولیه ارائه می کند و این به دلیل کمبود دامداری صنعتی در استان گیلان است .

انواع ماست کم چرب و پرچرب ، مو سیر ، ماست سنتی و دوغ های ساده و طعم دار گیاهی از جمله محصولات تولیدی کارخانه لبنیات فرامان هستند 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

این روز را در تاریخ رشت ثبت کنید؛

۲۵ خرداد ۹۷، روز آزادی تماشای فوتبال با خانواده در کنار همشهریان + تصاویر

بهنیا ثابت رفتار - ۲۵ خرداد ۹۷ را باید در تاریخ رشت ثبت کرد؛ از آن روزهایی است که سالها بعد باید به تحلیل آن بنشینیم و از اثرات مطلوب اجتماعی و فرهنگی آن بنویسیم. روزی که مردان و زنان رشتی، کودکان و سالمندان، مسئولین سابق و فعلی، همه و همه با هر عقیده و سلیقه ای در پیاده راه مرکزی شهر کنار هم ایستادند و تیم ملی فوتبال کشورشان را تشویق کردند و از پیروزی دلچسب و دراماتیک ایران لذت بردند. در این روز بار دیگر جادوی مستطیل سبز اثر کرد و فوتبال عامل وحدت شد. این بار مردم رشت، نه برای بیان عقاید سیاسی خود بلکه برای یک رویداد ورزشی آمدند و اجتماع عظیمی را شکل دادند و به اثبات رساندند فوتبال نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت بی مثال است. نشان دادند حضور مردان و زنان با فرهنگ رشتی در کنار یکدیگر در فضاهای ورزشی آسیب نیست و می تواند بر زخم کهنه فحاشی اقلیتی از جامعه در استادیوم های ورزشی مرهم باشد. ۲۵ خرداد ۹۷ روزی بود که آرزوی آزادی تماشای فوتبال با خانواده در فضای عمومی و در کنار همشهریان تحقق یافت و مادران و خواهران تک تک ما حق داشتند دلخوشی ساده فوتبال دیدن در فضایی عمومی و پرنشاط را تجربه کنند. روزی بود که اختلاف نظرهای سیاسی کنار گذاشته شد و مردم و مسئولین همه برای یک جشن ملی و غرور آفرین خود را آماده کردند.  شاید سال ها بعد زمانی که حضور خانواده های ما در استادیوم های فوتبال آزاد باشد از این روز بیشتر و به نیکی یاد شود و مردم ایران، رشت را یکی از پیشگامان فرهنگ سازی در جهت مهیا کردن فضای استادیوم های فوتبال برای ورود بانوان بنامند...    

آخرین اخبار