رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶
  • الأحد ۱ صفر ۱۴۳۹
  • 2017 Sunday 22 October

حرف تازه : وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: همچنین تا ۲ هفته دیگر ۱۱ کیلومتر از بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد. عباس آخوندی در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در روز […]

حرف تازه : وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: همچنین تا ۲ هفته دیگر ۱۱ کیلومتر از بخش گلوگاهی آزادراه منجیل – رودبار به افتتاح می‌رسد.

عباس آخوندی در حاشیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در روز ۲۶ آذر ماه امام خمینی فرمان دادند که کامیونداران برای تخلیه بار در بنادر کمک کنند، اظهار داشت: به دلیل اقدامات قابل توجه کامیونداران در آن روز ، ۲۶ آذر را به نام حمل و نقل نامگذاری کردند.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، گفت: در سه روز از نمایشگاه حمل و نقل دستاوردهای شقوق مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از فعالان بخش خصوصی در این عرصه هستند و انواع شرکت های حمل و نقلی در نمایشگاه حضور دارند.

آخوندی ادامه داد: در حوزه جاده‌ای در این نمایشگاه برای اولین بار موضوع روسازی بتنی مطرح می‌شود که این یک فناوری جدید محسوب می‌شود.

وی گفت: روسازی بتنی فناوری جدیدی در بخش جاده‌ای است که مازاد تولید سیمان از این محل مصرف می‌شود.

آخوندی با تاکید بر این که در این نمایشگاه از انواع فناوری‌های جدید در بخش‌های مختلف حمل و نقل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: در چند روز آینده ۵۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های کشور به افتتاح می‌رسد که با این دوربین‌ها اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم می‌گذاریم و ایمنی جاده‌ها ارتقا می‌یابد.

وی افزود: همچنین سیستم مدیریت پل‌ها در راه‌آهن را داریم برخی از این پل‌های راه‌آهن قدیمی هستند و برای مقاوم سازی آنها در برابر زلزله و بادهای محوری اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های راهسازی در طول چند روز گذشته گفت: پروژه افتتاح ۱۱ کیلومتر از آزادراه منجیل–رودبار که گلوگاه این محور محسوب می‌شد تا دو هفته دیگر به افتتاح می‌رسد. همچنین قطعه چهارم پروژه حرم تا حرم بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بندری فردا شب قرارداد سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پسکرانه‌های بنادر به امضا می‌رسد.

آخوندی گفت: در حال حاضر شش هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌های دستگاه‌های ثبت تخلف سرعت مشغول به کار هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد و گفت: جزئیات این قرارداد بعد از امضا اعلام می‌شود.

ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی از کامبیز نویدی:

من هنوز خواب می بینم که دوره ، دوره وفا است

کامبیز نویدی - عمر شورای نیمه بومی چهارم به پایان رسید و شورای کاملا بومی پنجم بر مسند نشست. آرزوهای بسیارانی محقق شد: از گروه موسوم به ائتلاف رشتی ها برای حذف شدن آنها که غیر رشتی می نامیدندشان تا آرزوی ده ساله ی عده ای برای جلوس بر صندلی شورا. در این میان طبیعتاً اولین وظیفه ی شورا تعیین شهردار برای شهری بود که اتفاقاً در آخرین روزهای کاری شورای چهارم شهردارش را نیز از دست داده بود و با سرپرست اداره می شد. گزینه های بسیاری مطرح شدند تا نهایتا همای سعادت در کش و قوسی طولانی برشانه ی مردی از قزوین بنشیند. آنهم با یازده رای موافق و انصراف عجیب مدعیان در روز رای گیری. اما هرچه که بود تمام شد و امروز دکتر مسعود نصرتی با پشت سر گذاشتن دو” مسعود” دیگر با رای شورا و حکم وزیر کشور بر صندلی شهرداری می نشیند. امروز آغاز روزی نو برای مدیریت شهری رشت است و چه خوب که آغازی بر ثبات مدیریت شهری در این بزرگترین شهر حاشیه دریای کاسپین باشد که شهردارش از شهری می آید که نامش “معرب” نام همین دریا است. اما نصرتی میانسال برای اداره ی رشت با چالش های فراوانی روبرو است. سازمانی خسته و دلمرده از ناملایمات و معوقات و بدهی و شهروندانی دلچرکین از معاملات و بی توجهی ها و کاستی ها. برای رهایی از وضعیت موجود دانش آکادمیک و تجربه ی بیست و هفت ساله ی نصرتی بزرگترین یاریگرش خواهد بود و شاید لازم نباشد در اینجا اندک مطالعات خود را برای رهایی از وضع موجود به عنوان راه حل های پیشنهادی مطرح کنم. اما بی شک عدم تجربه ی زیست در رشت و عدم شناخت کافی از وضعیت شهرداری رشت می تواند در ماه های اول پاشنه آشیل مدیریت جدید شهری رشت محسوب شود. پس بی مناسبت نیست برای کمک به شهردار جدید هم که شده، مسائل و مصایب را با هم مرور کنیم: مشکلات سازمانی شهرداری رشت و سازمان ها و مناطق و نواحی تابعه اش از چند مشکل اساسی رنج می برند. فربه و فشل بودن سازمان و انباشت نیروهای قراردادی و پیمانی و شرکتی در آن که بخش عمده ای از آن بدلیل دخالت های شورانشینان ادوار چهارگانه ی گذشته برای جذب نیروهای انتخاباتی شان و یا اقوام و دوستانشان در این نهاد بوده است، که اتفاقا به سبب وجود همان قرابتها نسبت به مستخدمین قبلی پرتوقع تر و کم بازده تر هم هستند. از دیگرسو، صعودهای نردبانی و راه های پیموده شده ی یک شبه – حاصل از ماجراجویی مدیریتی شهردار سابق یا آویخته شدن به دوستان شورانشین و توصیه های آنان و معاملات دم استیضاح – دو آفت برای سازمان شهرداری بوجود آورده است: عده ای را متوقع و جسور و عده ی بیشتری را که نه یاری در شورا داشته و دارند و نه توان دلبری از شهردار سابق داشتند را دلزده و “واداده” و بی انگیزه کرده است و وضعیتی بوجود آورده ...

آخرین اخبار