رفتن به بالا

حرف تازه

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶
  • الثلاثاء ۲۸ ربيع ثاني ۱۴۳۹
  • 2018 Tuesday 16 January
در مراسم تودیع و معارفه معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح شد

افتتاح خط کشتیرانی انزلی-باکو در ابتدای سال آینده

حرف تازه – اله یار با اشاره به تالاب بین المللی بندرانزلی و اهمیت زیست محیطی آن تصریح کرد: تالاب انزلی فقط برای گیلان نیست و تمام مردم کشور قلبشان برای این تالاب می تپد. مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور عضو  هیات […]

حرف تازه – اله یار با اشاره به تالاب بین المللی بندرانزلی و اهمیت زیست محیطی آن تصریح کرد: تالاب انزلی فقط برای گیلان نیست و تمام مردم کشور قلبشان برای این تالاب می تپد.

مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور عضو  هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اعضای شورای معاونین در این اداره کل برگزار شد.

حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این مراسم با اشاره به اهمیت بندرانزلی در بنادر شمال کشور اظهار کرد: هم اکنون در پروژه های بخش سرمایه گذاری و بخش خصوصی بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که از لحاظ اجتماعی نیز بندر انزلی را بسیار با اهمیت جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ سعی بر اصلاح مباحث مبنایی بندر شده است خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار پورت اپراتوری و متمرکز کردن  آن در جهت چابک سازی و کارایی بندر، نوسازی و اماده سازی تجهیزات در بخش دریایی و بندری، سرمایه گذاری بخش خصوصی که کلید توسعه بنادر بوده، استفاده بهینه از پتانسیل های سرمایه گذار بخش خصوصی و صیانت از سواحل و تالاب انزلی از دیگر اقدامات مهم بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی-باکو در ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: روز گذشته در همین راستا به همراه بخش خصوصی نشستی با استاندار محترم و مسولین استانی داشتیم که دکتر سالاری  رهنمودهای خوبی در جهت حمایت از ایجاد خط مسافرت دریایی و گردشگری دریایی  ارائه دادند و حمایت کامل خود را از این حوزه که می تواند در تولید ثروت و اشتغال بسیار تاثیر گذار باشد اعلام کردند.

مهندس چراغی با بیان اینکه واحد فنی و نگهداری از واحد های پیشرو اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده تصریح کرد: این واحد در توسعه زیرساخت ها، روساخت ها و بخش سرمایه گزاری دولتی و خصوصی در چندین سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است که جا دارد از مهندس مهران الماسی تشکر کنم.

وی در پایان ادامه داد: امیدوارم با همکاری و مشارکت دیگر معاونین، مهندس نوراله عباسی سرپرست معاونت فنی و نگهداری در انجام وظایف و مسئولیتهای خود موفق باشند و اقدامات موثری را در مسیر دستیابی به اهداف عالی سازمان به انجام برسانند.

تالاب انزلی فقط برای گیلان نیست

در ادامه مراسم محمدرضا اله یار با تقدیر از معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: لازمه فرآیندهای کاری در مجموعه های پویا و پیشرو، تغییر و تحولات است که موجب می شود که بتوانیم به موضوعات مختلف با رویکردهای جدید نگاه کنیم.

وی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دارای دو وظیفه مهم در مبحث توسعه دریا محور دانست و متذکر شد: حفظ و حراست خط طولی نوار ساحلی استان و همچنین رویکرد توسعه پایدار متوازن سواحل از وظایف این اداره کل بوده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به خبر مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص افتتاح خط کشتیرانی بندرانزلی-باکو در در چندین ماه آینده گفت: ظرفیت و پتانسیل گردشگری مناسبی در شمال کشور موجود است و افتتاح این خط کشتیرانی، خبر بسیار خوشی است که موجب می شود از دیگر ظرفیت های بندر در کنار فعالیت های اقتصادی و تجاری ان بهره مند شد.

 اله یار با اشاره به تالاب بین المللی بندرانزلی و اهمیت زیست محیطی آن تصریح کرد: تالاب انزلی فقط برای گیلان نیست و تمام مردم کشور قلبشان برای این تالاب می تپد و سازمان بنادر نیز برای بهبود وضعیت آن با همگامی دیگر نهادها کمک می کند تا شاهد برون رفت تالاب از وضعیت نامساعد شویم.

عضو محترم هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره بهتعامل شهر و بندر یادآور شد: از دیگر اهداف و برنامه های سازمان، تعامل بنادر در راستای رشد و ارتقا شهرهای مجاور بوده که با طرح و برنامه ریزی که در حال انجام بوده بندر و شهر وظایفی نسبت به هم انجام دهند که خوشبختانه فعالیت های خوبی به مانند ساخت مکان های ورزشی و زیباسازی شهری از جمله موجشکن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی صورت گرفته است.

 چراغی طی حکمی ضمن تقدیر از تلاش های “مهران الماسی” در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و خدمات در عرصه فنی و نگهداری، “نوراله عباسی” را به عنوان سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان منصوب کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

روزگار سیاست بدون آیت الله

حرف تازه - در یک سال اخیر شاید شیخ حسن روحانی که در سال‌های اخیر پیوند سیاسی اش با آیت‌الله هاشمی رنگ و بویی متفاوت تر به خود گرفته بود، بیش از همه بار نبودن آیت الله را بر دوش خود احساس کرد. لیلا شریف نوشت: یکسال از رفتن «آیت الله سیاست» گذشت، یک سالی پرتلاطمی که در گوشه و کنار سیاست آن از انتخابات تا همین اعتراضات اخیر، سیاست پیشگان چپ و راست گاه و بیگاه از جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخنی به میان آورد. در این میان شاید شیخ حسن روحانی که در سال‌های اخیر پیوند سیاسی اش با آیت‌الله رنگ و بویی متفاوت تر به خود گرفته بود، بیش از همه بار نبودن آیت الله هاشمی را بر دوش خود احساس کرد، چه آنکه پایه های حضور روحانی در پاستور مدیون مدد رسانی هاشمی رفسنجانی بود و هم او بود که در ۴ سال سخت دوره اول ریاست جمهوری همیشه پشت دولت روحانی ایستاد.  آیت الله در همان روزهای منتهی به انتخابات ۹۲ زمانی که پای حمایت از حسن روحانی به میان آمد، با صراحت گفته بود:« از همان ابتدا در مجمع تشخیص بحثمان این بود که آقای ناطق نوری نامزد شوند اما ایشان گفت نمی آیم. سپس به آقای روحانی پیشنهاد دادیم که نامزد شود.» شاید حسن روحانی در همان ۴ سال سکانداری دولت یازدهم، زمانی که در کارهایش به بن بست می رسید، بهترین مرجع برای مشکل را در هم کلامی با آیت الله هاشمی می دید، اما پس از فوت مرد اعتدالی سال‌های اخیر سیاست ایران، روحانی به خوبی درک کرد که دیگر چنین ملجاء و مأمنی برای او در عبور از بحران‌ها وجود ندارد و باید تنها مسیر ریاست بر پاستور را طی کند. ای کاش ها در نبود هاشمی «در روایت اسلامی داریم که وقتی عالم مومنی از دنیا می رود رخنه و روزنه ای به وجود می آید که چیزی نمی تواند جای آن را پر کند. جامعه این را در یک سال گذشته کاملا فهمید و خلاء حضور او احساس می شود.»، این گفته سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو جامعه روحانیت، روایتی است از «ای کاش‌هایی» در نبود آیت الله. شاید بیراه نباشد که برای درک بهتر این خلاء بر اتفاقاتی که در بازه زمانی یک سال گذشته و در نبود آیت ‌الله  کشور را درگیر خود کرد، مروری داشته باشیم. کارزار انتخاباتی روحانی در نبود آیت الله آخرین روز اردیبهشت ماه روزی بود که روحانی آن را در تقویم سیاسی خود به عنوان دومین برد انتخاباتیش علامت زد. بردی که اگر از انتخابات سال ۹۲ سخت تر نباشد، آسانتر هم نبود.  شیخ دیپلمات که در خرداد ۹۲ با حمایت تمام قد آیت الله هاشمی وارد گود رقابت شده بود، چند ماه مانده به انتخابات ۹۶ مهم ترین حامی خود را از دست داد.  در این هنگام بود که تکرار سخنانی که آیت الله جسته و گریخته در ماه های قبل فوتشان در رابطه با گزینه انتخاباتی سال ۹۶ زده بودند، ...

آخرین اخبار